設定貼子語言 Set language for posts :
中文
English
中英雙文 English & Chinese

10.04.2007 | 又係噃..

今日收到小瑩封email, 個內容係話我哋讀英文單字嘅時候, 其實只係認住頭尾兩個字母, 中間啲字母就算點串, 我哋都可以理解無誤.. 試吓讀讀以下呢一段文字啦, 雖然唔再係咩新鮮發現, 但係都叫做係個頗有趣嘅..

i cdnuolt blveiee taht I cluod aulaclty uesdnatnrd waht I was rdanieg. The phaonmneal pweor of the hmuan mnid, aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it dseno't mtaetr in waht oerdr the ltteres in a wrod are, the olny iproamtnt tihng is taht the frsit and lsat ltteer be in the rghit pclae. The rset can be a taotl mses and you can still raed it whotuit a pboerlm. Tihs is bcuseae the human mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe. Azanmig huh? yaeh and I awlyas tghuhot slpeling was ipmorantt!

雖然係咁, 但係我覺得一半半啦.. 因為我覺得呢個point係要你以較快嘅速度嚟閱讀先可以成立, 如果放慢閱讀速度, 逐個字去仔細咁睇嘅話, 我就覺得唔work喇, 因為你察覺個字串錯咗, 所以你需要時間將佢重組先知道正確係個咩字..

No comments:

Post a Comment