設定貼子語言 Set language for posts :
中文
English
中英雙文 English & Chinese

23.05.2008 | 我愛上了...

撞鬼, 做做吓嘢無端端好想食嘢添.. 依家滿腦子都係啲蛋糕, 曲奇, 餅乾, 麵包, 冬甩, 鬆餅, 班戟之類嘅嘢.. 啱啱先去pantry拎咗兩塊oreo頂癮, 但係依然難敵呢股突如其來殺你個措手不及嘅「慾望」.. 係啊, 了解我嘅人都知我係一個好中意食呢啲嘢架啦, 所以在下肥肥肥, 永遠係無法自救嘅死穴, 嘿嘿嘿~~
[assembled images taken from Google Images]

其實自己都好有興趣去學人整餅架(我不嬲都覺得自己有呢方面嘅天份同潛質囉, 哈哈), imagine自己於週末都喺屋企整個蛋糕, 跟住叫晒一班好朋友齊齊上嚟分享, 一邊食餅一邊打牙較, 其實好cosy好enjoy囉我認為.. 不過不過, 呢個於友共聚嘅溫馨情景一定要等我學識整先啦當然, 咁要我開始整餅, 就梗係要等我有返間屬於自己嘅屋企, 自己嘅小天地啦.. 嗯, 在下已經有股強勁熱誠, 現正努力喇, 大家祝福我, 有乜筍盤唔介意話我知喎..

16 comments:

  1. ... you can start practising now mah :)

    ReplyDelete
  2. no laa, my mum's kitchen is a very traditional kitchen, no facilities for baking.. just like u never like to cook in your mum's kitchen right?? hahaha!!

    nvm, one day when you back home for holiday, i will get you up my cosy little dream house for a taste of my cake ga la.. just wait!! hahahaha~~

    ReplyDelete
  3. you should go Japan Tokyo to taste their desserts man. I was there last week and enjoyed every bit of it!!

    ReplyDelete
  4. sK兄;
    整饼?食饼???
    点解个情节甘似"DESPARATE HOUSEWIVES"KEH??? 得闲无事做,整下饼,吃下饼,大家齐齐离吃饼.....hohoho ...好温馨啊!个画面!!!

    ReplyDelete
  5. 看来我也要学学如何做饼啦,我的同事们经常在公司的lab 里做cookie. 还会做法国面包。可是我一直都没有兴趣咯

    ReplyDelete
  6. bryan_shiro:
    wow, you were in Japan for birthday?? great man, so rich!! yeah, i think Japanese can make good dessert, and more interesting is how catchy they can make them appear..

    fookong:
    係咩?? 唔好意思, 我其實從未睇過Desperate Housewives囉(好老土呀呵??), 哈哈哈.. 不過我一路都有呢個諗法架噃, 整件餅招呼三五知己, 大家小聚, 好開心喎..

    edward:
    你沒有興趣就不要勉強自己去學啦, 為什麼要委屈自己?? hehe.. 你專心做你的chocolate比較好了, 雖然很悶但是that is what you are paid for, 哈哈..

    ReplyDelete
  7. 自己整,不如去买啦! 唔使晒时间同埋精力,抵好多。。

    ReplyDelete
  8. 喂, chris少, 你返咗嚟喇??
    自己整同埋去買現成嘅, 意義上有好大分別架.. 你都冇啲情趣嘅, hehehe..

    ReplyDelete
  9. hey so you are going to learn bakery!!? i think it is really a good idea! i support you man!

    ReplyDelete
  10. errr, not really going to learn.. but just have the interest for trial-and-error, you know.. those spontaneous kind of thing, just follow some recipe and do it for fun.. hahaha!!

    ReplyDelete
  11. Believe the satisfaction is really different from other achievement.
    ADD OIL !!! Men are always turn out to be better chef......and baker?

    ReplyDelete
  12. yes, you are right, two thumbs up!! i'm talking about the satisfaction of doing it rather than the achievement really!!

    and please don't expect me to be a chef or baker.. just for the sake of fun and satisfcation, anyway i still love my job here.. haha!!

    ReplyDelete
  13. 自己做的比较有风味!如果你真的在家自己做饼,记得叫我test.

    ReplyDelete
  14. 當然當然.. 其實除了做餅做蛋糕, 還可以煮其他東西的, 叫親朋好友一齊來品嘗, 是件很快樂的事.. you are in my list!! hehe..

    ReplyDelete
  15. 咦。。有人想學整 cake/cookies/etc 。。我有食譜 (website)﹐需要嘅話問我拎。。

    ReplyDelete
  16. 哈哈, 有咁嘅興趣囉.. website啊?? 我比較中意買recipe book跟住嚟整囉, 哈哈..

    ReplyDelete