設定貼子語言 Set language for posts :
中文
English
中英雙文 English & Chinese

08.08.2008 | 舉世矚目

[08:08 AM] 今晚8時8分, 強勢出擊!! tonight at 08:08pm, the world is watching..
***********************************************************************************************

[08:08 PM] 其實一路以來都對京奧冇乜感覺, 但係唔知點解, 當佢漸漸逼近之時, 我開始有點期待, 尤其係開幕典禮, 今日放工已經急不可待嗱嗱聲趕返屋企喇.. 今日許家上下都於八時前陸陸續續返到屋企, 個個都準備就緒迎接京奧來臨..

終於喺呢個時刻安坐電視機前, 同全球關注奧運嘅朋友一齊見證呢個歷史性一刻.. 成個開幕典禮由張藝謀導演全權指揮, 睇得出張導演嘅用心同埋野心.. 整個開幕表演帶著濃烈張式電影嘅感覺, 可圈可點.. 各環節表演都動用至少一千名表演者, 覺得大家都好合作做足一百分, 原來中國真係有咁多人, 求其揪個幾萬人嚟做個開幕表演都不成問題.. 各環節由一副畫貫串, 非常一氣呵成, 而且視覺效果做得實在很超水準.. 不過如果要講到感染力, 是乎又爭咁啲嘢未去到牽動人心, 可能係齋睇電視嘅緣故??

主題曲方面, 由中國資深歌手劉歡同英國天籟Sarah Brightman中西合璧.. 個形式同埋個架勢做得唔錯喇, 本應係可以掀起高潮, 不過到頭來卻係開幕禮一大敗筆.. 二人擦唔出火花不特止, 帶動全場觀眾澎湃激情嘅奧運精神都欠棒, 就連聽都聽唔清楚佢哋唱乜.. 最後令人期待嘅燃點聖火儀式, 個人認為呢個做得好出色, 個構思做得非常好, 體操王子李寧凌空繞著鳥巢體育館奔跑半圈, 背後緊隨而來係之前聖火傳遞嘅片段, 未係震撼但係十分切合「同一個世界, 同一個夢想」呢個主題, 為2008北京奧運揭開一個完美序幕..have not been paying real attention to the Beijing Olympics all the while, until only recently that i get excited about it, especially the opening ceremony tonight.. was rushing home after work for not missing the show, and all family members were already home sitting in front of the tv waiting for this historical moment..

finally at eight, we were all watching the opening ceremony of the 29th olympics together with the people from around the world.. wholy directed by the famous chinese director Zhang Yimou, i can see the effort and ambition of his work, it brought me the feel of a very Zhang style movie.. thousands of people were involved in every of the performance track, and each of them were linked by a painting, pretty smooth and well connected that you won't see a abrupt change of theme.. the visual effects was an absolute spectacle, brilliantly blending technology and human movements, and yeah, i finally see how big the chinese population is - there is just no problem to have thousands of people involved in a single performance.. however, i just feel there's something lacking, perhaps it really just did not flow into my heart though, or maybe it was just because of watching telecast??

theme song, they have Liu Huan and Sarah Brightman, the presentation on the huge globe (yeah, it roused up from the ground) was great, but not the crossover performance of them both.. the song however was not as passionate as i would have expected, and both singers hardly create sparks to the audience.. and finally the flame cauldron ignition part, a truely impressive performance.. they have the gymnast Li Ning running in the air with the flame on his hand, following him was the video of the worldwide torch relay, i kind of like this idea, not jaw-droppingly amazing but it was just as meaningful as the theme "one world one dream".. with that ends the opening ceremony and there goes the Beijing 2008 Summer Olympics!!
Rate this post:

24 comments:

  1. :D yeah... today is the time that we will witness how china is going to present to the world china is the best :) and... well, i do hope it will be great!

    ReplyDelete
  2. i will be sitting in front of my tv too...

    ReplyDelete
  3. 係啦係啦﹐Astro Ch318 有香港轉播﹐講廣東話架。。

    ReplyDelete
  4. Can we watch the opening at your place? No astro here.. :(

    ReplyDelete
  5. 傑士:
    well, i have faith that it will be a great one.. finger cross to the Chinese philosophy, haha!!

    ET:
    yeah, the whole world should be there watching with us..

    mynicole:
    hmmm, 我應該會揀原汁原味囉..

    lifebook:
    well, i really hope my mum won't switch to watch 劉伯溫 later!! waaahahaha..

    ReplyDelete
  6. Don't worry. If you invite me, I will talk your mom and keep here busy.. wahahaha

    ReplyDelete
  7. lifebook:
    i thot u want to watch the opening ceremony?? how to distract yourself to talk with my mum leh?? haha..

    legolas:
    yeah, can't wait.. are you going to watch it real live in the bird's nest??

    ReplyDelete
  8. Never bother about it til yesterday..when they showed the rehersal clips on Astro Sports..:)
    seems interesting...

    ReplyDelete
  9. ... hmm so happens that it's my non working day, so i will definitely watch it to support the spirits of Olympics, but i am also watching with the awareness of the sacrifices of a lot of poor chinese people in light for this 'grand olympics' in beijing ...

    ReplyDelete
  10. danny:
    yeah, i think it should be nice.. hope it's not raining tonight or else Astro is damned!! haha..

    csws:
    just watch as if you're watching a show lor.. if you're to consider all the background stories how they get to this point, then perhaps it's never nice..

    ReplyDelete
  11. ermm i will definitely watch to support Olympics geh, but can not act to be ignorant at the same time too .. nonetheless it's a milestone for China and let's hope the money created will be invested on good courses for the people but not to fill pockets of certain groups of people there. but well this is very naive la and it applies to many Olympics hosts i am sure .. still mixed feelings lor .. i m after all a Chinese mah.

    ReplyDelete
  12. well, it happens not only for the chinese olympics actually.. whatever deed there is a cause, afterall there are still too many things to care about in the world, albeit olympics is just a little part of it..

    ReplyDelete
  13. i totally enjoyed the live show and bbc commentators were brilliant! it's really special as i was chatting with shiahwee in china mah ... we were comparing the commentaries live (bbc vs cctv)! i must admit tho', i was a bit disappointed that panda didnt appear ha ha ... now i want to go to london olympics 2012 opening show :)

    ReplyDelete
  14. hehe, and i was watching the HKTVB live cast from Astro.. among the commentators were DoDo Cheng, Hacken Lee, Alex Fong and Leo Ku.. hmmm, just curious will you still be in London in 2012 neh??

    ReplyDelete
  15. 我要开工,唔得睇。 :(

    ReplyDelete
  16. One mistake~, that man sang the theme is Liu Huan not Ye Huan;)

    ReplyDelete
  17. "We are ready"

    Those words just keep on ringing in my head.

    ReplyDelete
  18. chris:
    哎唷, 真係可憐, 竟然錯過歷史性一刻.. 不過唔緊要啦, 可以睇重播嘅..

    anonymous:
    oh yeah!! thanks for pointing out the mistake.. will change it immediately..

    KL Fairy:
    hahaha, you are quite true with "we are ready".. if not mistaken i heard the two singing something like "we are family" in the ceremony..

    ReplyDelete
  19. agree...the opening ceremony juts so-so..
    and i heard 'we are family ' as well.. but i like the performers run on the globe..so artistic and surreal..

    ReplyDelete
  20. oh yeah, actually i pay salute to all the performers, they were absolutely great!! years they have spent to practise and train, for just the few minutes on that night..

    ReplyDelete
  21. 好﹐睇完之後嘅感想 :

    其實我未曾睇過任何運動會嘅開幕禮﹐所以﹐我真係覺得呢晚中國經已威嗮俾全世界咗囉。。仲話俾全世界知我哋中國人口有幾廣大添。。嘻嘻﹐我睇到好精彩呀。。

    ReplyDelete
  22. 看的时候除了感动,还有一阵吐气扬眉的感觉!想当年我在中国念书,还曾经被本地一些受英文教育的老香蕉人奚落,“点解返唐上读书??这样落后!”。这次中国可是赢了全世界的喝彩。

    ReplyDelete
  23. mynicole:
    可能我期望過高啦.. 不過憑心而論唔吹毛求疵嘅話呢, 京奧呢個開幕典禮係做得好出色囉, 我尤其欣賞嗰幾個幾千人一齊嘅環節.. 不過我錯過咗人人都讚嘆嘅擊鼓環節 -_-"

    慧沁:
    可見你十幾年前就有先見之明喎, 哈哈!! 那有沒有在3J面前誇一誇說mummy以前在那邊讀書的咧?? 相信他們會很崇拜你囉 :p

    ReplyDelete