設定貼子語言 Set language for posts :
中文
English
中英雙文 English & Chinese

09.04.2012 | 花名相稱

[Volume 7 Issue 4, #1379]
以前讀緊書嘅時候, 被同學起花名係幾咁等閑之事.. 最近同幾位識咗好耐嘅朋友, 大家無端端摷返以前啲花名互相稱呼.. 俾著以前就好可能會反面, 不過依家食到卅幾歲人, 以咸豐年前嘅花名互相稱呼, 反而增添一份親切感.. 話時話, 人老咗都真係經常懷愐過去呀呵?? :D
i believe during our schooldays, given nicknames by classmates was really a norm.. recently among few close friends known for many years, we like to address each other using the old-time nicknames.. if it was back then for sure we would get irritated with the nicknames, but now that we are already 30-something, we instead find that sweet and bring us closer.. hmmm, i guess it's because that we are aging hence we just like to always reminisce things in the olden days?? :D
Rate this post:

127 comments:

  1. Morning!

    Morning!

    Morning!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Morning morning morning!

      Delete
    2. Good afternoon, guys!!

      Was busy the whole morning.

      1. Busy updating my work progress to superior.
      2. Busy continuing my last-week task.
      3. Busy testing out baking outcome from colleagues.
      4. Busy starting and warming up my brain.....

      Delete
    3. wah, come monday morning Queen Yvonne got so many things to do already..

      Delete
  2. Either SK posted this post earlier than 8.38 or my PC's watch slower.

    Why? I refreshed at 8.28 no post.

    Refreshed at 8.35 also no post.

    Refreshed at 8.37! Walah! Got post. Total page refresh this morning : 3 times only. kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. SK often followed India time. It is his lunch hour.

      Delete
    2. errr, sure your PC clock got problem lah.. good, can ask your boss to change a new one for you!! haha..

      anay, india time is 4 hours behind us lah.. they cannot have lunch before us.. they are only having breakfast while we are having lunch..

      Delete
  3. Happy Monday morning everyone!

    Time to enjoy the working weekdays! LOL

    ReplyDelete
    Replies
    1. Happy Monday morning! It is always blue Mondays for me. Lazy to work.

      Delete
    2. My brainwave is still tuned to Sunday... only my body is in the office, my mind wanders off.

      Delete
    3. no worries peeps!! this week work two days, rest one day, work two more days and then it's holiday.. haha!!

      Delete
  4. SK really must be aging.

    How many posts about old times already? ;)

    But then, I must be aging too. Been thinking about my schooldays lately. ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. He is aging prematurely. Maybe got dementia too but his age is still young. He will recycle his stories cos he has covered almost every topic under the sun except sensitive ones - politics, religions or S..

      Delete
    2. It's old age, Lina. How we wish we could turn back time and have fun again. Less worries, less burden, less tension, less responsibility.

      But then, when we were young, we wished we would grow up faster and earn our own $$$, begin our journey to the BIG city.

      Such irony, isn't it?

      Delete
    3. i never deny i am getting old lah, in fact i started to call myself uncle already, no more thambee but maybe arumugam already, hahaha!! but then no frills on age, love yourself 10 years ago, also love yourself now and also love yourself 10 years later.. :)

      Delete
  5. I was given a nickname during orientation week when I entered boarding school at Form 1 and it stuck with me till college! And it's a boy's name. ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. I had lots of nicknames too, either I was too popular or unpopular !! I think I was popular. One day someone screamed at my nickname so loudly on the street. My mood sprang into life and felt young and happy. I turned around and it was really a primary school mate! I slapped his head like kids again.

      Delete
    2. I can't remember I have any nicknames or no.

      Many a few, but none is significant enough to make me (or my old buddies) remember it.

      I think I was way too unpopular back then, I appeared invisible to others.... =_____=

      Delete
    3. yeah, i agree!! those who has lots of nicknames are either too popular or not like by any.. hmmm, i don't have a lot of nicknames but a couple lah..

      Delete
  6. You can know whether my friends are new ones (ie from working year) or old friends (school & college friends) by the name they call me.

    Ex-schoolmates & collegemates still call me by my nickname.

    Make me feel young lah! ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. When I lived in a boarding college in US, an idiot from Tanzania often played pranks on me and wrote nasty things on my door!

      He called me Asian Chink!

      He also drew a cartoon saying Malaysia Hangs People!!

      Faints! This has etched into my memories forever!

      Delete
    2. haha, of course old friends still call us the same old nickname right, and that's what i meant by feeling so close and young again!!

      anay, that Tanzanian classmates of you so rude!! is he a racist??

      Delete
  7. 8.42am already! Where's Yvonne? Where Twilight Man?

    Belum start kerja yet ah? ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. I am here! Today busy working day.

      Delete
    2. Usually before 9am, I need to warm up my brain. Old brain already, needs longer time to heat it up - that's mean a nice cup of hot black caffeine (kopi-o kaw).

      Delete
    3. it's monday and everyone needs to recover and rebuild their brains from the weekend mah.. you will notice how active readers are on wednesdays and thursdays.. haha!!

      Delete
  8. Three more comments and I have 10 comments here in a row!

    I CAN DO IT!

    MUAHAHAHA!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 3 more comments? I got to see boss now. Continue later!

      Delete
    2. hahahaha!! so now, who has more comments in this post?? Jedi got just one comments more than First Lady??

      Delete
  9. So.... care to share with us your nickname SK? ;)

    Really fish ah? kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. I am back from meeting! My boss has gone to KLIA airport to fly to UK to watch Arsenal playing!!! Goodness crazy boss! He wont be around for 2 weeks!! Yay!

      Delete
    2. SK's nicknames can fill a phone book! His recent one is Heong Peng Wong! LOL


      Other than Thambee, we can call him SK Virus!

      Muahahahahaha!

      Delete
    3. Hehehe, I'm eager to know what are SK's nicknames too.

      Hey TM, at least you won't be seeing your football maniac boss for 2 weeks. Mine is very workaholic, he'll never leave his desk for continuous 3 days, unless he needs to report to HQ meeting.

      Delete
    4. wow, anay is going to be the king in his office while his boss is away for two weeks!! hahaha, my nicknames ah, haiyah, very difficult to explain here.. must share with friends that have known for many years only can appreciate the fun in within, don't you agree?? :D

      Delete
  10. Funny thing about meeting old school friends for me.

    I can remember their nicknames but sometimes (most times actually) I cannot remember their real names!

    And those nicknames can be rather funny to be called out for a near-40 woman! kakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Same here! They remember me as 'Sticky' but not my real name! I was thin, tall and 6 footer like a stick! LOL

      Delete
    2. I have almost zero nickname from my ex-schoolmates but I really hate one nickname my uncle gave me - 'Bamboo stick'. I was very skinny during my childhood :(

      Delete
    3. hahaha, very true!! so used to address some people by their nicknames and realised we just actually have no idea what their real name are!! this is so ironic right??

      wah, you all are stick and bamboo last time?? so now the nickname cannot be used already lah for sure~~ :D

      Delete
    4. Hahaha... sad case, now need to change my nickname to "Fei Por"

      Delete
  11. YES!!!!!!

    I made 10 comments in a row and this is comment #11 before anybody else.

    Now can go to work happy!

    LOL

    Have a great Monday everyone!

    ReplyDelete
    Replies
    1. wow..that's great. Good morning! I'm late as I hv to cook first today. Now it's already 11.20am.

      Delete
    2. 10 comments!!!!??? I must make it 11 comments as I am kiasu!

      Delete
    3. TM, you have to make it 11, as this current one is Lina's 11th comment.

      Now I have to make it 15, for safer side.

      Delete
    4. wakakakaka!! such an intense competition here.. wait, where is Darth Vader?? quit from the competition already?? :D

      Delete
  12. what was your nickname bro? don't tell me its Fish? hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. no lah, fish is not a nickname lah, haha.. although my nickname is also some kind of food, haha~~

      Delete
  13. Yeah. We should embrace our nicknames. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes, very true, as long as those nicknames are not harmful ones.. :)

      Delete
  14. these nicknames remind us of what we were when we were young. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. and yeah, probably the one who was given the most nickname was the one who was most popular amongst classmates back then~~ :D

      Delete
  15. All of us bloggers have own nicknames and when they meet up, they address the nicknames! How funny!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah, right. I hope I'll be able to response if one day I bumped into SK and he called out, "Queen SuperSponge Yvonne" *awkward moment*

      I might not recognize SK at the moment, my brain is quite slow in face recognition. And I'm pretty sure that's another lunatic calling out his/her friend, not me :p

      Delete
    2. But then again, if SK were to call me "Yvonne", I might ignore him, too. So many with the common name "Yvonne" I'm just to lazy to look and answer, hehehe!

      *tips: call my Chinese name and I'll answer.

      Delete
    3. actually i think when bloggers meet, we just address them by the blog name or blog signoff.. so it's better to give yourself a nice nickname also lah, haha.. oh, ok, next time i will shout "Queen Supersponge Yvonne Muffin Tan Yee Hua", sure you know that's you~~

      Delete
    4. Wah, super long..... by the time you finished the whole sentence, I'll be, like, 20 meters away (?) couldn't hear your calling anymore, wakakakaka!

      Delete
  16. I don't think I like nicknames..I prefer to call people by their very own names.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I'm worst... I can't remember my own nicknames. And my friends' nicknames. I have very temporary and limited memory.

      I usually address by actual names. Calling their nicknames shows more warmth and friendlier, this I agree.

      Delete
    2. actually depends on whether the nickname is good or bad.. sometimes nicknames can be sweet and can indeed bring two people closer together.. like what yvonne suggest, more warmth and friendly.. :)

      Delete
  17. but if one has a very nice nickname, then it's ok..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeah, i think if those nicknames rooted from vulgar words, then just avoid that lah..

      Delete
  18. what abt those who hv silly nicknames? How would they feel to be called that?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Personally I think it's rude to call friends, "Fat Face", "Geeko" or "Big Butt", you know, those ugly nicknames.

      Delete
    2. But I really don't mind those cute and nice ones.

      Delete
    3. yeah, i think it's not nice to give people nicknames that if offensive.. but then when we were kids we never have thought about those lah.. so now, just bear in mind, caring about your friend's feeling is more important..

      Delete
  19. Now I recall the first word this SK Thmabee uttered when I called him inside the California Gym.

    He called out - Hey Grandma!!!!

    LMAO!!! I wanna slap his Thambee head! Phiak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Why Grandma and not Grandpa?

      TM, you cross-dressed and you looked several decades older?? *jaw dropped*

      Delete
    2. Queen Yvonne, many years ago I got blog awards from some fellas for being the BEST BLOG GRANDMA!!!!! They loved my juicy gossips and vulgar words used but I have changed my whole image and style. So lesser readers after mellowed down! Many readers are funny, they like hot, spicy and vulgar writings!

      Delete
    3. Hello Grandma Twilight LOL :D

      Delete
    4. hahahaha!! anay, i have already forgotten that nickname and never recall i used to shout at you like that?? ooopsss, you must be so embarrassed then, hahahaha~~ :D

      Delete
  20. anyway, it's nice to recall those days when we were younger esp school time.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha, exactly!! that's why i start to say i'm getting older because i like to reminisce the good old days~~ :D

      Delete
  21. reminiscing again? imagine how much more you will do this 10 years from now! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha, if this is once a week, then maybe in 10 years time it will be thrice a week?? :D

      Delete
  22. the good old days and the bad old days...

    ReplyDelete
    Replies
    1. well, i usually try to only remember the good ones.. :)

      Delete
  23. bet 10 years from now, you be thinking about this day

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr, nothing really special happened today so most probably i won't!! haha~~

      Delete
    2. lol...mana tau....something special might have happen leh

      Delete
  24. My 15th comment!!

    I have one nickname, is "active" up to today... given by my hubb.
    He calls me "女人" in Hokkien @_@

    ReplyDelete
    Replies
    1. Now I recall, one of my uni-mate got to know about this nickname and started calling me "char bo" too.

      Delete
    2. hahaha, die die also want to have more comments than First Lady and Jedi.. hey, that nickname in hokkien is so sweet huh.. i think it's good that between couples you got some lovey dovey nicknames, hahahaha~~

      Delete
    3. Hehehe.... of course, me and my very kiasu attitude.

      Not very lovey dovey la, he calls me "woman" I call him "yellow" (not pervert :p but his surname is 黄) in return.

      Cannot beat my FIL, he calls his wife "Dar", how sweet.

      Delete
  25. Hmmm....to think back, my mum used to call me by nicknames when I was a child. But not now anymore. Maybe I grew up so she thinks it is not appropriate to call me that nickname anymore.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha, very true!! i think many parents like to call their kids "baby", "ah bee" etc.. and definitely cannot use the same nicknames as they grow lah.. imagine, a 50-year-old "baby", haha!!

      Delete
    2. My hubb has this nickname, "Ah Boy" which I think every mother calls her only son by that. And worst, my MIL still calls him that, despite he has a son now..... sounds so not right!

      And I have a nickname for my son too, "啊弟". Being the youngest in the family, well, I personally think it's cute to address him that (at this age) :p

      Delete
  26. i think only good old friend can stand all these nickname! especially the nasty one :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. i think will not use those nasty nicknames lah, it's not respecting and offensive sometimes..

      Delete
  27. Hi, My name is Fish, Fish is me? LOL

    so you are SK, if you got DOTA pal, u will be called Sand King or Skeleton King. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. huh?? your nickname is Fish meh?? hehehe, what kind of fish?? salmon, trout, kampong, koi etc etc?? wah, too bad, i am not a DOTA fans leh.. actually got people thought my name is Siu Keong, hahaha!!

      Delete
  28. I give so many nicknames to my hubby and son.

    One minute I'm calling them by one name, the other minute I change to another. But you bet they are all cute (and perfectly embarassing for them!!) LOL

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah, so you are a nickname expert lah.. but i guess those are sweet nicknames lah, not those nasty one of course like what raimie's classmates will give to others, haha~~

      Delete
  29. What was your nickname?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe, i don't want to tell you~~ :D

      Delete
  30. I;m not going to tell you mine. Hehehehehe!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. luckily i didn't tell you, you main busuk lah~~

      Delete
  31. But in school, my students called me cheesecake. That's nice... LOL!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh cheesecake?? wonder why they call you cheesecake?? because you are sweet and yummy?? haha~~

      Delete
  32. At least they did not call me Godzilla or anything like that.

    ReplyDelete
    Replies
    1. well, you have to make sure their intention and rationale behind of giving you such a nickname before feeling relieved.. :D

      Delete
  33. Barney would be cute... LOL!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha, but i do not like barney!! maybe shrek is better?? :p

      Delete
  34. whats my nick name? lol got people call me bear, call me a&w bear, Fai Kor, Ah Fai and more . . . lol

    Ah Boy is family member call me hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. wakakaka, so your family member still calls you Ah Boy now?? aiyoh, have to ask them to change already, cannot still call you Ah Boy mah, else maybe call your Old Ah Boy lah~~ :D

      Delete
    2. Aiks, just now was telling SK that my hubb is called Ah Boy too.....

      See, every boy is called Ah Boy - common nickname. Can't they think of something else?

      Back to my father's childhood era, he said most of his friends have nicknames based on animals. I.e Ah Tu (pig), Ah Kau (dog) and Ah Gu (cow).

      I guess nickname evolves too, lol!

      Delete
  35. They called me "Fei Por" means fat when I was young...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah, i am sure not they never dare to call you "Fei Por" already since you are so HOT now~~

      Delete
  36. 嗯....不要人身攻击的就还好。
    有时是把快乐建筑在别人的痛苦上。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 對喇, 以前小時候根本就不會這些東西, 所以長大了之後就要避忌一點, 要顧及朋友的感受嘛..

      Delete
  37. I oredy have a nickname and its panda! LOL!

    ReplyDelete
    Replies
    1. i think panda is no more your nickname but your name already!! haha..

      Delete
  38. In the Philippines, everyone has nicknames! They usually call each other by their nick names.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh really?? maybe that is not a nickname but something like the "nama glamour"??

      Delete
  39. i've pretty much maintained my childhood nicks and merged them to become my current twitter handle missyblurkit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha, and that's good, meaning you appreciate your childhood nickname.. and more importantly, i am sure your nickname isn't a nasty and offensive one, haha!!

      Delete
  40. hahahaha! No wonder my hubby's old friend still calling him out his nick name on last CNY gathering.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha, that means they have been friends for many many years.. i guess his friend may have already forgotten your hubby's real name, haha!!

      Delete
  41. Thank goodness I don't have nick name.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmmm, that doesn't mean good also actually.. maybe you are not popular at all among your classmates last time, haha!!

      Delete
  42. 哈哈,我都有花名,不過唔講得畀你知。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 哈哈, 你唔肯透露個花名, 梗係好肉酸定喇!! :D

      Delete
  43. 哈哈哈~~~花名紧係有囉,不过都係啲同学仔帮人乱咁按架!呵呵呵~~~

    ReplyDelete
  44. 不过都係背后嗌我,係我面前就唔敢囉!

    ReplyDelete
  45. 可能我做学生嗰阵个样比较严肃,唔容易个个都可以埋身架!呵呵呵~~~

    ReplyDelete
  46. 你仲话有人记得你叫乜花名,我连人家叫过我乜花名都唔记得囉!

    ReplyDelete
  47. 都係叫番我原名比较亲切啲,就好似我嘅家人咁一样称呼我!你话几咁亲切呢!呵呵呵~~~

    ReplyDelete