設定貼子語言 Set language for posts :
中文
English
中英雙文 English & Chinese

14.02.2012 | 問情人節

[Volume 7 Issue 2, #1324]
首先澄清一下呢張咁姣嘅圖片, 絕對唔係本人嘅作風!! 不過見今日情人節, 勉為其難貼上一張心心相印圖, 祝賀大家情人節快樂.. 希望有請人終成眷屬, 等愛之人早日找到另一半.. 好喇, 客套話講完, 輪到我問.. 點解情人節要送花?? 點解情人節要送朱古力?? 點解情人節要燭光晚餐?? 有冇人可以解答??!! (-.-)
first of all i'd like to clarify that this sissy picture i posted today, is definitely not my style!! but seeing today's valentine's day, i'll just post something like this for an exception.. wishing everyone a happy valentine's day, couples get enhanced relationships and singles get a perfect match soon!! ok, done with the formality, and now i shall ask.. why must we give flowers on v-day?? why must we give chocolates on v-day?? why must we have candlelight dinners on v-day?? anyone can answer this??!! (=.=)
Rate this post:

92 comments:

  1. lol!, it's not sissy bro.. it's a good day. I'm skipping flowers and chocolates and a restaurant dinner. Going for some homecooked meal today.. haha :) maybe a candle. Took off today to do it .. XD

    Latest: Moet & Chandon Rose Imperial Party

    ReplyDelete
    Replies
    1. You cooking or not? ;)

      Delete
    2. Unbelievable is He is buying Materials for tonight LOL! :D (from Twitter)

      Delete
  2. Happeee Valentine's Day Thambee! Hope you bought yellow chrysanthemum and jasmine garland for Kamala.... Lol

    ReplyDelete
  3. What are you eating tonight under the moonlight? I suggest banana leaves rice with chicken kurma.

    ReplyDelete
  4. This special day is fully commercialized to make money. Luckily Letchumi is allergic to flowers!

    ReplyDelete
  5. We should treat everyday as Valentine's Day with our loved ones...

    ReplyDelete
  6. Happy Valentine's Day, SK!!

    ReplyDelete
  7. That pic is very sentimental la, not sissy, lol!

    ReplyDelete
  8. At least you remember Valentine... well, today's his day, right?

    ReplyDelete
  9. I don't get flowers nor chocolate nor candle-light dinner....

    ReplyDelete
  10. 1) Flowers are a waste of money (my personal view). They are extremely expensive on this day and they can't survive until the very next week.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I agree. Flowers on Valentine's Day is a waste. So expensive!

      But I wouldn't say no to them on any other time. ;)

      Delete
    2. Since the flowers on V Day are always so expensive, my then-bf decided to get me a dozen of roses on pre-graduation day (RM1 for 1 stalk) and I wasn't graduating!! All for the cheap roses....ceh

      Delete
    3. My darling is allergic to flowers and any metal ornaments include Gold!!! Lucky me!

      Delete
    4. The prices of Roses is even higher on Valentine's Day than before CNY when folks buy flowers to pray on altar. Sigh!

      Delete
    5. Yvonne,
      So that "clever" BF of yours became your husband or not? xD

      Twilight Man,
      Allergic to metal ornament but also allergic to precious stones or not? ;p

      Delete
    6. Lina, he is now the papa of my kids....after considering he's a smart person (for not spending extra $$$), this 'investment' is quite worthy la.

      Delete
  11. 2) Chocolate is very fattening. Btw, I get to eat chocolate on whatever day I like (as if I need to wait for Valentine's Day, duh).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Valentine Chocolate is special, depends on the market got sell some special chocolate for those who wanted to buy it XD

      Delete
    2. Eh, got special one? How come I don't know??

      Delete
    3. Pure chocolates like 80% type is not fattening but good for our hearts as it helps blood circulations. No kidding! :)

      Delete
    4. Cannot afford Godiva or Patchi everyday so I expect I get them on special days! xD

      Delete
  12. 3) Most of the restaurant/cafe are fully booked on this day and reservations need to be made advance, like 1 month ahead - wah, I pay so much for a candle-light dinner, only to be shared with (probably) 20 over couples in the same restaurant. Like this where got romantic?

    ReplyDelete
  13. Yes, auntie is very practical one.... give me $$$ and I'll celebrate Valentine's my way.

    ReplyDelete
    Replies
    1. omg... you left so many comments....

      you must want to be in the top 5 list! eheheheheheh

      u probably already are :p :p :p

      ganbatte!

      Delete
  14. because if we give flowers, candle light dinners, chocolates EVERYDAY we will be BROKE! So it has to be just a day in a year ahahahahahha!

    Oh,so where is your photo kissing your love, SK?!?? :p :p :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. happy V day to u too!

      Delete
    2. to u too!

      but who are u!? ahahah :p

      Delete
  15. just to feel the romantic atmosphere.. Happy Valentine's Day!

    ReplyDelete
  16. Happy Valentine's Day to you. SK, are you the type of person will give flower to your Valentine?

    ReplyDelete
  17. as the years go by, its getting less fun no?

    ReplyDelete
  18. Nowadays, I don't think women are that stupid already. Women appreciate other gifts than flowers. I don't want to name any here. SK is smart, sure know what gifts women like.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diamonds also I don't mind, Kian Fai. LOL

      Delete
    2. I second that, Lina!

      Delete
    3. Sadly some bimbos still insist on flowers. My poor friend had to wait 2 hours last night as his florist could not finish all the orders! RM200 per bunch!!!!!

      Delete
    4. Twilight Man,
      Your friend also not pandai lah. Still willing to wait in line for that, ah? I hope he will be "amply compensated" tonight, if you know what I mean. heh heh

      Delete
  19. Single or not, enjoy this day!

    Happy Valentine's Day to you!

    ReplyDelete
  20. 答案好簡單,全部都係無良商家嘅呃錢策略。

    ReplyDelete
  21. “希望有情人” 不是 “有请人” LOL :P

    ReplyDelete
  22. 送巧克力代表甜蜜蜜不是吗?有些巧克力是苦的,吃了以后有 Effect,苦中带甘 :)

    ReplyDelete
  23. Why Chocolate? People say will melt a lover heart with chocolate gift? XD

    Some people say it is a passion for both of the relationship and eat already, sweet inside her heart :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chocolate can share, mah. Eat together. ;)

      Delete
    2. can suap to each other ok? LOL *cold*

      Delete
    3. Sure or not.... I thought chocolate is a mood-lifter. After the woman eat, will be happy, the man also "safer"...

      Delete
    4. you know, sweet think is the starter for both couple to *ahem*ahem* if you get what I mean.

      Especially those chocolate with Alcohol hahah!

      Later "Happy V Days" become "Lost V Days" . . . . sad case already :X

      Delete
    5. Kian Fai,
      pandai!

      Hope not many case of lost V today otherwise our "moral police" will have a field day saying that Valentine's Day should be banned!

      Delete
  24. Candle light dinner is because . . .

    My opinion: I need to gain her heart and impress her with my Confident, embrace myself with my $$$ and arrange a candle light dinner in some restaurant or in house LOL :X

    If in House only Maggie mee will do XD

    If in Restaurant will be . . . well I cant imagine my wallet can afford that or not hahahax

    ReplyDelete
    Replies
    1. Candle light dinner is dark and dim, so that you cannot see her wrinkles!! Ha ha ha LOL

      Delete
    2. Noooooooooo! Candle light dinner wont be DARK LOL! dun spoil my imagination pls :P

      Delete
  25. Why give a flower? Because it is a official sign to give a flower (a flower is enough) to your lady. hahaha

    So . . . to make her think that you care about her or something? XD

    ReplyDelete
  26. 今年有可能唱 "啊~给我一杯忘情水~!"

    不知道呢 . . . 我有信心但是我怕被拒绝咯 :X

    给我勇气,然后今晚我买巧克力(普通的)

    ReplyDelete
  27. Why? Because shops want to sell a lot of them lah... that's why. xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, yes, and made huge profits out of this day :p

      Delete
  28. And giving flowers and chocolates is like the thing to do when one wants to be romantic, right?

    And easiest too. ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Flowers and chocolates are the most traditional and "comfort" gifts. You'll never go wrong with these...

      Delete
  29. Better than having to give gold or diamonds every year, right or not? LOL

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gold or Diamond I prefer use it when it is going to Married with the girl I love or what lol :X

      Delete
  30. I wouldn't say no to a nice dinner, but I'll opt for something private and not eat at one of those restaurants that will go all out for Valentine's Day.

    Favourite option for me - in-room dining at a nice hotel. ;)

    ReplyDelete
  31. BTW, all my hard work spamming yesterday seemed to pay off. Today #2 behind Kian Fai.

    Must work hard and overthrow him. *evil laugh*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh the Score got change meh? I didnt Realize that! XD

      *Faster Run Forward inspired by Far West Movement*

      Delete
  32. Sigh.. Some guys think showing love or putting up lovey-dovey stuff is sissy. It's not! Psst... get the hint? LOL

    ReplyDelete
  33. The big winners here in all this spending are the florists, cake shops, gift shops, hotels, jewellers, etc. Probably ad agencies too. Dunno.

    Everyday should be Valentine's Day but it's still good to set aside a day to show love as some guys being what they are, don't know how to show love on other days, probably because they take things too much for granted. You think?

    ReplyDelete
    Replies
    1. I totally agree. We should celebrate love and all things everyday but it's also nice to have special days for them.

      Delete
  34. Happy Valentine's, SK. Enjoy the day..

    ReplyDelete
  35. 哈哈哈~咁姣的图片~
    应节嘛~每个节日都有不同的感觉....

    ReplyDelete
  36. Hahaha I love to see this sissy side of you :P Happy Valentine's Day SK!

    ReplyDelete
  37. Happy VDay to you and Doremon too :)

    ReplyDelete
  38. SK must be very "busy" on Valentine's Day. We all commented so actively today and he is still so quiet. Big date today? ;p

    ReplyDelete
  39. Photo where got sissy lah! ha ha ha!

    Valentine day just a normal day for me....lol!

    ReplyDelete
  40. Happy Valentine day to you :)

    ReplyDelete
  41. Hehe.. where got sissy lah? ish... my Valentine's day macam hari biasa only.. the only difference is, JAM everywhere!!! >_<

    ReplyDelete
  42. 哈哈哈~~~其实仲有好多图片仲咁姣过呢張嘅,呢张算小儿科囉!呵呵呵~~~係吖,有几咁心心相印哦!呵呵呵~~~

    ReplyDelete
  43. 係吖,承你贵言,我都希望你幸福满满,早日派请帖公诸于世家有喜事!:)

    ReplyDelete
  44. 情人節要送花,唔通爱花係女人嘅天性,落重本送花係为博佳人一笑?仲要指定係玫瑰!

    ReplyDelete
  45. 情人節要送朱古力,唔通要佢甜到入心入肺嗒晒糖!呵呵呵~~~

    ReplyDelete
  46. 情人節要燭光晚餐,唔通二人世界撑枱脚,贪佢够浪漫又有气氛,趁机打铁趁热当众求婚!呵呵呵~~~

    ReplyDelete
  47. 我就咁过咗一个冇情人嘅情人节,冇所谓啦,希望明年唔驶又似今年咁拍乌蝇就好囉!:)

    ReplyDelete
  48. because it is a romantic concept in every girls' mind. So we can show off to our girl friends.

    ReplyDelete
  49. Happy belated Valentine's Day to you!! : D

    ReplyDelete
  50. Why must give flowers and chocolates? Not must what! You can give a car or a house also what! LMAO!

    ReplyDelete
  51. But honestly, Valentine's Day is just as an excuse for restaurants and florists to make a quick big buck from all the idiots. LOL!!!

    ReplyDelete
  52. So I never celebrate Valentine's Day on the day itself. I celebrate the day before or after haha!!

    ReplyDelete
  53. Besides, what's so romantic about celebrating in a full and crowded restaurant? Choose a non Valentine's Day is the smarter move, people! : D

    ReplyDelete
  54. 等你有了情人你自然会明白的啦。

    ReplyDelete
  55. oh first of all... belated Happy valentines day SK (i'm 4 days late haha)
    Anyway... my valentines day is not happy at all because i had a very cold one and no dates at all..;.. sigh

    ReplyDelete
  56. As for the questions,, i think the reason why they give flowers in v-day maybe because a red rose symbolizes love, maybe its because girls are supposed to like flowers, or maybe it's because flowers will show their romantic side

    ReplyDelete
  57. on the other hand, chocolates symbolizes a guy's sweetness...
    Dinner with Candlelight is more like a dinner, usually intended to be romantic, in which the lighting is limited to candles. Lowering the lighting in this manner helps to make the atmosphere more relaxed and each of the couple can focus on each other

    ReplyDelete