設定貼子語言 Set language for posts :
中文
English
中英雙文 English & Chinese

15.09.2007 | 又嚟一鑊!!!

繼四個月前喺上海畀人扒咗銀包之後, 今日好不幸地喺火車上畀人扒咗部手提電話.. 接二連三嘅失竊事件, 我開始懷疑我是否衣著太過光鮮招搖, 以至招惹扒手向我落手.. 扒手真係扒手, 手法高明到我一啲都唔察覺, 仲以為部手機安然無恙咁喺個褲袋入便.. 越諗就越係扯火, 恨不得將啲衰人捉去打靶不得善終!! 真係黑仔喇, 其實我都set咗個開機密碼, 鬼唔望個衰人連開機都開唔到啊..

當發覺唔見手機後, 好彩路經公司, 所以即刻上公司上網揾揾要打咩電話去個電話公司報失.. 講起個automated assistant就火都嚟埋, 首先國語按1字英語按2字, 跟住後付按1字預付按2字, 跟住輸入電話號碼, 跟住普遍疑問按1字... 大佬, 我打嚟報失要block咗張SIM card架嘛, 十萬火急之下, 你個automated assistant竟然仲係度長話連篇, 我等咗三分幾鐘先至輪到個報失嘅option, 喪低B!! 應該第一個option就係報失吖嘛..

不過算啦, 見服務都幾唔錯, 我過後飛奔去個分行領取新SIM card, 服務快捷而且竟然不收取我一分一毫喎, 實在令我喜出望外啊.. 不過就頭痛究竟要買邊一部新手機喇, 無啦啦要破財真係唔抵.. 算啦, 當係畀自己一個理由換部新手機啦.. 部又殘又舊, 又花晒又甩晒漆嘅手機當係施捨畀個可惡小偷啦, blerrr!!!

6 comments:

  1. So malang !! But it's time for you to get a new phone :>

    ReplyDelete
  2. Poor you.
    Talk about the automated assistant. It always pissed me off especialy when i am in hurry... what he H*LL.

    Hey, why you changed your layout of your blog again. I thought one of your friend has commented that this layout tends to make our eye tired. I totally agreed with her. Change a better one la.

    ReplyDelete
  3. Like I usually say: 旧的不去,新的不来

    ReplyDelete
  4. Oh, I am the 00000624th visitor to your blog.

    ReplyDelete
  5. choonsie: yeah, somehow given me a damn good reason to spend money to get a new phone.. afterall, the old one was more than a year old..

    grace: yeah, that stupid automated assistant!! i have nothing more better to comment on that..

    b4fun: you are right, i've decided to have a change laa.. first impression of the phone is - cool!! hehehe, 624th visitor, that is so coincidence with your bday woh.. must go buy toto + magnum + damacai laa..

    ReplyDelete
  6. man, where is your office????

    ReplyDelete