設定貼子語言 Set language for posts :
中文
English
中英雙文 English & Chinese

04.03.2009 | 貧民富翁

唔係話我馬後炮人家得最佳影片我先有興趣, 其實奧斯卡之前我就已經好想睇呢齣戲架喇, 係安排唔到時間啫.. 上個週末想話去睇, 不過竟然撲唔到飛, 果然係山雞變鳳凰啊吓, 唯有前日網上購票今日去睇囉..

我覺得個故事構思係幾好架, 而且拍得好真實.. 我最欣賞嘅, 游戲節目上每問一條問題就交代主角嘅生命階段, 同埋小演員自然逼真嘅演繹.. 導演功力頗深厚, 最後無厘頭咁以一場大型歌舞埋尾, 算係幽了寶里活一默吧?? 哈哈..

整體上嚟講係一齣頗好睇嘅電影, 至於話點解得到最佳影片喇喎, 我就覺得好似當年《臥虎藏龍》咁, 因為脫離一貫荷里活嘅格式, 外國人未見過所以覺得好咁咋囉, 就係咁簡單..
not that i am out or behind, i have always wanted to watch this movie even before it won best picture in the Oscar, just that i couldn't manage to have a chance to watch it till last weekend.. but due to the overwhelming response (after winning big in the Oscar), i couldn't even get a ticket during weekend, like the chinese say "rooster turned phoenix", so i made an online purchase two days prior to tonight's session..

i think the storyline is good and the way it was screenplayed is close to real.. what i like most from the movie, using each question from the game show to tell the audience the different stages of his life, and needless to say the promising acting from the little actor.. the director has done a great job too, the sing & dance scene in the end of the movie should be kind of a tease to the classic bollywood style movie huh?? haha..

overall a good movie this is, but if you were to ask me why best picture, i would say similar to the movie "Crouching Tiger Hidden Dragon" years back, it's not something classical hollywood, and i think the winning factor is the eye-opener to the indian slum to the judges, just that simple..
Rate this post:

16 comments:

  1. Well, finally the indians are set on the world's stage...
    Am glad it won!

    ReplyDelete
  2. Yes, it was one of good movie, but I actually still prefer Benjamin Button to win the big prize. However, this movie might be more unique as a winner in oscar, rather than typical Hollywood movie.

    ReplyDelete
  3. Haven't watch it yet! Must try and watch it this or next week before it goes off the screen! : )

    ReplyDelete
  4. 哦,我很久都沒接觸娛樂的東西了。。。
    所以真的不知道發生什么事情。。。

    ReplyDelete
  5. 很多人都说不错看
    我这里好像还没上映

    ReplyDelete
  6. believe it or not? i cried after watching it... and guess which is the crying part? ......
    answer : when they dance in a group at the train station !!! ( i'm serious )

    ReplyDelete
  7. i havent watch it yet :(
    but seriously, if isnt becoz of oscar...i will never wanna watch this film with its title

    ReplyDelete
  8. downloaded from the wed and watch it. Quite a good movie. Once i finished the movie, i thought this is something unsual for indian movie since no singing and dancing in group. before i finished my statement, at the last part of the movie, the whole group start singing and dancing.... hehehe....

    ReplyDelete
  9. Glog:
    haha, the indians are always set on the world stage right?? but maybe not always something fancy and they feel proud of?? anyway, this film is still quite hollywood though.. :)

    Vincent:
    yes i agree with you, it's a good film but i don't really think it's the best though.. anyway, like i say, it's the eye-opener materials that impressed the judges right??

    foongpc:
    oh you should go to watch it!! and i advise you to make bookings first, as not all cinema are showing and if so in smaller theatre, so tickets are selling fast..

    tom:
    哈哈, 也不是甚麼娛樂新聞, 就只是電影一齣啊.. 反正你最近那麼「懶散」, 可以抽時間去看啊, 我是覺得不錯看啦.. :p

    ReplyDelete
  10. That My Goal:
    是啊, 只有少數幾間戲院才有上映, 而且通常都是小型的.. 戲院看不到, 還可以去下載或買DVD看啊, 呵呵 :p

    Danny:
    OMG, why did you cry over that scene?? that part is the part i laughed so loudly woh.. haha!! or did you mean you laughed until cry instead?? :p

    ~LeuMas~:
    err, i watched it not because of oscar laa actually.. and since you wanted to watch it because of oscar, hmmm, i think maybe you don't have to spend money to watch it lor.. :)

    Grace Lee:
    well this is a hollywood production, of course there is no classic sing and dance and chasing scenes after scenes, haha!! the final dancing part is done by purpose i think.. and also did you notice there is no exaggerated sound effects?? haha.. :p

    ReplyDelete
  11. No comment le since I have yet watch this. So bad of you that never ask me along for movie, hehe.

    ReplyDelete
  12. SK Thamby Yengga Poreng Ngeh? This Bollywood produced the most movies in the world but never won any award in Hollywood. So now you are proud of your village ga! Vanakam.

    ReplyDelete
  13. hahaha... yeah new concepts always tend to pop up... just like the series or any electrical stuff/food

    ReplyDelete
  14. K|E|E|N|Y|E|E:
    aiyoh, you wanted to watch meh?? you should tell me maa, because i've mentioned in my blog that i'm going to watch it wor.. never pay attention to my blog meh?? keke :p

    Twilight Zone:
    arumugam, i think you are equally proud as me laa.. hahaha!!! so did you see yourself in that movie?? cheers to your friends there, finally they succeeded!! hehe :p

    fufu:
    the market is becoming so innovative and competitive, there is just the need to come out with brilliant and eye-opening ideas to stay alive lor.. agree?? :)

    ReplyDelete
  15. Er...what happen to you r lately. Always caught me 1. Give me a staircase to walk down le.

    ReplyDelete
  16. K|E|E|N|Y|E|E:
    haha, don't be mad about me laa, i just want you to be good maa, hahaha!! next time must learn to be smarter, hehe :p

    ReplyDelete