設定貼子語言 Set language for posts :
中文
English
中英雙文 English & Chinese

23.08.2010 | 無心之失

呢個月係回教徒齋戒之月, 太陽昇起後到太陽落山前都唔可以飲食.. 今日放工去谷中城辦啲事, 就大喇喇做咗三件稍為「無心之失」嘅事, 不過我真係唔係有意架噃~~
  • 前日買咗條皮帶, 返到屋企發覺太長, 於是放工去間店要求剪短.. 點知個sales使盡吃奶之力, 搞到隻手紅晒都冇辦法撬開個扣.. 可能成日冇食飯, 我話算啦, 你幫我打兩個窿算啦, 搞到佢以為我嫌棄佢辦事不周添..
  • 之後行過subway聞到烤麵包鬼咁香, 就忍唔住行入去買隻包食啦.. 原本我都想話尊重已經坐喺度嘅馬拉同胞, 等開齋時間一到大家一齊食嘅.. 不過飢餓嘅我始終把持唔住, 嗱嗱聲食晒(頭都唔擰)鬆人囉.. :D
  • 再去超市買嘢, 嘩, 個員工好陰公囉.. 餓咗成日連開齋時間都要穩守崗位, 趁冇客人先踎埋一二角食飯盒.. 我原本都想等佢安安樂樂食飽飯先, 但係竟然畀佢裝到我, 要暫停食飯嚟serve我添.. 衰就衰在, 我淨係買兩蚊嘢咋囉~~ :p

this month is the fasting month for the muslims, after sunrise and before sunset they are not allowed to eat or drink.. today i went over to midvalley after work, and at one shot did three things which i regard as rather "embarrassing" (i really can't find a good word actually), but i really didn't mean it ok??
  • bought a belt the other day and found out it's too long for me, so i went to that shop again and asked to shorten it.. no matter how hard the sales tried, even till his hand turned swelling red, he still didn't manage to open the buckle.. oh well, i think maybe he hasn't eat for a whole day?? so i said just punch two more holes on it will do, but he might think i complained he's not good..
  • passed by subway, can't resist the smell and just walked in to grab a 6-inch.. initially i wanted to respect the other muslim patrons to eat with them together upon the break-fast time.. but in the end i couldn't take it any longer, quickly (but quietly) gulped the sandwich in big bites and left without turning back.. :D
  • went to the supermarket and gosh, i so pity the cashier at the counter.. having starved the whole day and yet need to stay on duty though it's already break-fast time, she can only secretly squad down to munch something when there're no customer.. i actually planned to wait till she finished, but then she saw me instead and immediately stopped eating to serve.. the unglam thing was, i only bought less than RM2 worth of things~~ :p
Rate this post:

101 comments:

  1. 无心之失, 你又不是故意,他们明白的。

    ReplyDelete
  2. haha, 他們應該也不會怪你的

    ReplyDelete
  3. is ok mar... at least it's not as bad as the drama in our college. wait till i blog about it. which i doubt i will. :P

    ReplyDelete
  4. Yalar...you look like you are complaining. That's why. :p

    ReplyDelete
  5. Haih...you shouldn't eat mah. :p But then again it is ok lar bro. it doesn't matter and they wouldn't care.

    ReplyDelete
  6. Yalar...only bought stuff less than RM2 and then want to disturb people break their fast. tsk! tsk! tsk!

    ReplyDelete
  7. they wont blame on u, since u r not doing it purposely
    i did encounter the same situation tho XD

    ReplyDelete
  8. how much entries i missed now? Zzzz...

    ReplyDelete
  9. eh, ya hor, now bulan puasa...
    i everyday almost starve to death already, because i am too lazy to wake up earlier and cook.. =.=

    ReplyDelete
  10. then my company change working hour from 7.10am to 4.50pm...
    7 freaking am.. Zzz.. sleepy.. =.=

    ReplyDelete
  11. so i'd rather hungry die than wake up earlier.. T_______T

    ReplyDelete
  12. then this morning, i was too hungry already, then i dapau some bihun goreng at mamak outside.. thank God... at least 1 stall is in business now. =.=

    ReplyDelete
  13. normally i just have it on my table, but today, i have to hide myself over pantry... =.=

    ReplyDelete
  14. then my colleague came in and asked me something...
    i felt very guilty for eating wtf..

    ReplyDelete
  15. eh, u know la.. at johor here got 1 case also like that loh...
    chinese eating at school canteen something la

    ReplyDelete
  16. then the principal not happy to see that, then scold them and asked them back to China wor.. Zzz

    ReplyDelete
  17. then some students clapped hand some more...
    -_____-"

    ReplyDelete
  18. dunno now how la, but i heard the principal will be sued by dunno what party.. =.=

    ReplyDelete
  19. but if i were the one who eating there, dunno how would i feel.. but thank God, ppl around me are kind enough.. kekekeke..

    ReplyDelete
  20. coz when toooo hungry, i will have some biscuit also.. =.=

    ReplyDelete
  21. Why should you feel bad?

    I don't think there's anything wrong with your request on the belt thing. You paid for it so it's within your reasonable right to request for a service to have it shortened to fit.

    I also don't think it's wrong eating when the rest are fasting. Not like you're tempting them on purpose. We have our right to enjoy our life. Whatever others do, they should not impinge on the rights of others.

    ReplyDelete
  22. actually me too feeling that way at first.. but after that seeing those fake people keep telling us that they r fasting but dey eat secretly behind us. wth?!

    ReplyDelete
  23. but still if im outside sure will respect those who fasting in this period. :)) i dnt mind to join them for break fast. :p

    ReplyDelete
  24. 你係Subway度早啲食,然後讓個位比人重好啦。。。

    ReplyDelete
  25. If I'm eating n a customer comes along, I would stop n serve immediately.

    ReplyDelete
  26. 關於減短皮帶,其實你可以毛遂自薦o架。。。

    ReplyDelete
  27. im surrounded by all muslim colleagues, and they are really understanding about the need of me having to eat. So, i guess in this sense they are pretty ok, and most of them are used to it already

    ReplyDelete
  28. dun have to feel bad. if u are hungry. just eat. is your right to eat too.

    ReplyDelete
  29. 你真的很搞笑。。。哈哈。。。不是故意的就好啦

    ReplyDelete
  30. OMG! LOL at the last part! Hehe..
    I also cannot resist the Subway smell! Always wanted to go in to grab a sandwich whenever I pass by! :)

    Btw, please send me your address for me to mail you the MFM voucher ok? :) email to iamthewitch[at]hotmail.com!

    ReplyDelete
  31. You're a nice guy, don't take it to heart......

    ReplyDelete
  32. Whoa, good thing that's only a belt buckle, not a chastity belt otherwise a hammer and pliers would have to come into the picture? Ouch! Ouch! hahah....

    Most of us feel bad eating in the presence of people who are fasting but in actual fact, they don't mind, and we shouldn't mind - as that's the way it is. I know... I do too. *sigh*

    Item 3, LOL! Oops! That's life too..

    ReplyDelete
  33. "embarrassing"? nothing's wrong I read from the start to the end!?... :-)

    ReplyDelete
  34. i respect that cashier girl for being professional.. cos lots of 'them' take 'that' as excuse to be slow.. ;p

    ReplyDelete
  35. @ 单身汉:
    呵呵, 謝謝你的"無心之失", 我的標題也換了, 這個比較貼切.. :)

    @ venus:
    對啦, 我想他們也是睬我都傻囉, 哈哈!! 餓了一整天有得吃, 比甚麼都重要囉..

    ReplyDelete
  36. @ Medie007:
    haha yes lah, i think really nothing wrong right, we have our rights to eat even though they choose to fast right?? hmmm, what drama happened in your college??

    @ Tekkaus:
    #1: nope, i actually sounded very nice and suggest another workaround, i wasn't complaining at all ok..
    #2: i wanted to wait, but then too hungry and cannot take it already, the sandwich really smell so nice in front of me..
    #3: hehe, she willingly stopped eating and serve me while i actually planned to let her finish eating first woh..

    ReplyDelete
  37. @ 安东尼:
    yeah, come to think about it, we have the rights to eat as we want right?? so you're in the same shoe?? you still eating happily in front of them?? haha~~

    @ Donna:
    you've been sleeping and missed a lot of posts lor, until drop out from the commenter list already.. haha!! wah, really KNS, so early gotta start working?? yoh, how to stand that?? 7:10am i am still sleeping at home leh.. but then still very long hours woh, i thot if you start at 7am you can go home at 3-4pm?? yalah, i think most of them are very understanding one lah, they choose to fast but cannot disallow us to eat right?? yalor, that principal story i also saw from FB, really not good and not rational at all lor.. so they want to sue the principal is it?? wow, good woh, i am waiting to see the show happen.. just downstairs my office got the bazaar ramadhan woh, got sell so many food, so tempted to go down and grab some leh.. hungry now lor~~

    ReplyDelete
  38. @ Mei Teng:
    errr, not really feel bad but then don't feel good for doing that also lah.. haha, i think i'm being nice also, because they scratch the back of the buckle and i didn't even complain.. yeah, and for the cashier i think she's being very professional.. unlike some of them who just don't care at all, and take the "buka puasa" as a very big reason to not do anything at all..

    @ Caroline Ng May Ling:
    hahaha, so you see some of them secretly eating?? hmm, that is not good at all.. actually i was trying to wait for them, and join them to break fast, but then the sandwich really smell so good in front of me, i cannot take it any longer and tell myself.. maybe i finish it and give my seat to them, even better right?? haha..

    ReplyDelete
  39. @ khengsiong:
    係囉係囉, 我就係咁樣諗囉.. 不如快快脆食晒去, 讓個位畀人仲好?? 咁樣咪win-win囉係咪?? 哈哈.. 皮帶件事, 算啦, 佢連啲應該有嘅工具都冇, 我都費事多事喇.. 求其打多兩個窿可以帶就OK啦..

    @ wenn:
    yeah, i think that should be the way.. she is being professional, when there's a customer, she just stop doing her own things and serve.. that's very good!! :)

    ReplyDelete
  40. @ xin:
    hmm, i think most of them are also very understanding lah.. unlike the principal who scolded the students who eat in school during fasting month.. have you read about that news??

    @ Isley Chang~:
    haha, yeah, on the other hand, i was thinking if i finish eating and can give the seats to the others waiting to get in.. win-win situation, kekeke~~

    ReplyDelete
  41. @ Casendra:
    哈哈, 甚麼搞笑呢?? 我是真的沒有心要這樣啦, 不過我想他們也不會怪我喇.. :)

    @ iamthewitch:
    hahaha, you mean the less than RM2 thing?? yalah, i was buying those loose weigh snack mah, so very cheap only.. oh yeah, long time i didn't have subway so the smell really brought me in to grab one to eat.. ok, thanks for reminding, i've already sent my address to your email~~ :)

    ReplyDelete
  42. @ Grass:
    haha, but they won't know that i'm a nice guy from outside right?? :p

    @ HappySurfer:
    #1: err, actually it's because they did not have the right tools with them, that's why they have problem opening up the buckle.. and because of that, they scratch my belt buckle, but i didn't complain, so i was being nice right??
    #2: hmmm, i actually wanted to wait, but just couldn't haha!! so in another way, i quickly finish and left, so that the others waiting outside will have a seat.. correct??
    #3: haha, i wonder if she would be cursing me at the back?? for just RM2~~ :D

    ReplyDelete
  43. @ Dora:
    hmmm, actually it's not really embarrassing also, just that i can't find a good word for that.. :p

    @ Danny:
    yalor, that cashier girl was very professional lor.. even RM2 also she want to serve me.. not like some others who take "that" as a big excuse not to do anything.. :)

    ReplyDelete
  44. 也不算大过啦!
    是你太客气了。
    相信他们是不会放在心里的。^^
    我就边走边喝水,还喝得很有滋味,
    后来才发现这样好像给人精神虐待了 >_<'

    ReplyDelete
  45. >> [SK]
    我当初要参加zsg时,也担心这个问题,
    后来发现是纯学习口才的训练班,跟政治无关。不然,我就不会呆那么久啦!
    我算老组委了,久久才回去一下,
    很多新学员都不认识我了。

    ReplyDelete
  46. 对于你的失礼,我至可以说:“我接受唔到咯!”(Handelababy口头禅)
    呵呵......

    ReplyDelete
  47. He he, lots of nice food for me at the bazaar to choose from. LOL!

    ReplyDelete
  48. Belt, can ask me to cut for u mah.
    Subway, never ask people to go together.
    For the cashier is their job mah, it's ok one.

    ReplyDelete
  49. Oiya... it is ok for them, i guess.

    ReplyDelete
  50. #3 one - she is eating? hehehe Understand that it is not easy to without eating n drinking.

    ReplyDelete
  51. If i puasa, i will terus pengsan ...

    ReplyDelete
  52. aisay...what to do...it's her duty to wait at customer. The other day i went to Tesco. The whole poutry and fish section was close around 7pm+ . Everyone cabut went makan

    ReplyDelete
  53. some ppl can accept gua... but when eating also need to be considerate gua..
    ahahah.. like dun eat those strong-smelled thing in front of them.. =P

    ReplyDelete
  54. my working time is 7.10am until 4.50pm loh...
    then i must OT everyday, because OT also until 7pm only...

    ReplyDelete
  55. still so early!!!
    if din OT, then wasted leh... =P

    ReplyDelete
  56. first few days and first few hours really cannot stand la..
    but now, already the 3rd week ma... so ok already..

    ReplyDelete
  57. and i go to bed before 10pm wtf...
    =.="

    ReplyDelete
  58. BEFORE, not at 10pm... =.="
    geng mou? =.=

    ReplyDelete
  59. for this year, i only went to bazaar ONCE, and bought 1 nasi briyani that looked NICE, but in fact not nice.. =.=
    ahahahaha..

    ReplyDelete
  60. so, no second time loh.. =P
    plus i am no fans of errr... some food ma... =..=
    too spicy... =..=

    ReplyDelete
  61. hahaha... case #3 lol but i think there're many people out there doing the same stuff...

    ReplyDelete
  62. 叔叔比我好運耶...怎麼我遇到的都是臉臭到一個不行(好像我不給他吃飯將)=.="
    已經盡量體諒的啦,沒事都不敢(!!)是不敢哦麻煩他們(沒吃飯沒喝水真的很可憐的),可是真的需要幫忙的時候給我黑臉我就覺得....>.<"

    ReplyDelete
  63. 哈哈,你无心@,他们不会责怪你~

    ReplyDelete
  64. 好彩我嘅宗教喺畀食嘢,如果唔喺我一定忍到暈。

    ReplyDelete
  65. The cashier is dedicated :)

    ReplyDelete
  66. 你特登既你特登既~不过我觉得现代D马来通报都唔会咁守戒卦。尤其系KL果D!

    ReplyDelete
  67. @ Ashley:
    呵呵, 其實後來我想了想, 也不算是甚麼喇.. 其實也不止我一個是這樣啦, 相信他們也習慣了吧?? 哈哈, 我覺得我們這樣做, 才能夠真正的鍛煉他們的意志力啊, 你說對沒有?? 哦, 原來你是有訓練過的, 那麼口才肯定是很好的了?? :p

    @ wkw:
    其實我真係接受唔到個個人都爭住學個handelababy開口埋口都要講句"我接受唔到囉"囉~~ 哈哈:D

    ReplyDelete
  68. @ Pete:
    yeah, of course!! i love the ramadhan bazaar very much, can always go and get nice food~~

    @ Gabby洁玉:
    ok lah, still not too bad lah, many other people are doing that also lah..

    ReplyDelete
  69. @ JY:
    #1: you know how to cut the belt meh?? you never let me know earlier??
    #2: hehe, ok ok, we go and eat again next time lah.. monday one is the best~~ :p
    #3: yeah, i think they are there to serve and not to eat lah..

    @ CH Voon:
    yeah, i guess so.. sure they have seem many other people doing that and already get used to lor.. hmmm, of course sure get very hungry not eating and drinking for the whole day.. hmmm, i won't pengsan lah, but will become half-dead lor~~ :p

    ReplyDelete
  70. @ smallkucing:
    haha, then Tesco no good lor, didn't manage the people well.. i was at Jusco and they still have people on duty at the cashiers serving customers leh..

    @ Donna:
    errr, but we are at the same restaurant mah, that restaurant already full with the sandwich smell, i cannot help one woh.. anyway, like that can train them to be more resistant to desire mah, hahaha!! aiyoh, working from 7am till 7pm ah?? but then ok lah, latest also only 7pm, most of the time i also stay in the office later than 7pm lor, and don't consider OT also.. hahahaha!! go to bed before 10pm!! wah, i so many years never do that already, i think only primary school lah, after than at least 10:30pm lor.. yearrr, i also been to the bazaar once only, bought the murtabak ayam, RM3 one piece small small piece and not much chicken one, damn expensive and not very nice, so i ban that stall already!!

    ReplyDelete
  71. @ fufu:
    haha, yes lah, i think if they are on duty, that's really their responsibility to serve the customers right?? cannot just take "buka puasa" as excuse mah.. :)

    @ bluesky:
    哈哈, 我的公司裡面全部都是華人, 所以沒有這個問題啦, 大家還是開開心心樂也融融的一齊吃喝玩樂囉, 沒有問題的!! 哈哈.. 你公司很多那些人咩?? 醬就可憐囉, 需要將就一下囉.. 不過你沒有吃, 不就變得不可愛了囉?? 哎唷~~ :p

    ReplyDelete
  72. @ Shell (貝殼):
    哈哈, 我覺得他們已經看太多好像我這樣做的人, 應該會習以為慣喇.. :)

    @ 海市蜃樓﹕
    哈哈, 係囉係囉, 好慶幸我嘅宗教都冇強迫我哋唔準食嘢囉~~

    ReplyDelete
  73. @ Kelvin:
    yeah, i think she is indeed professional.. half way eating still she looked around to see if there's any customers.. :)

    @ Rebecca Kheng:
    咩啊, 咩特登唧?? 都話明係無心之失囉.. 其實都係架喇, 我覺得唔係我一個咁囉, 佢哋都習慣晒架喇, 咁樣仲好?? 可以鍛煉佢哋意志力嘛, 啱冇?? :p

    ReplyDelete
  74. actually fasting is a good idea... why not try it for a week or two? :)

    ReplyDelete
  75. So did he manage to open the buckle or he just punch two more holes for you?

    ReplyDelete
  76. Aiya, don't care whether he complained or not, you have every right to get the belt shortened.

    ReplyDelete
  77. Haha! So greedy can't resist Subway! LOL!! But really, there's nothing wrong to eat while the others are fasting.

    ReplyDelete
  78. Huh? Buy RM2 stuffs only and then disturb the cashier buka puasa? So unglam! LOL!!!

    ReplyDelete
  79. But it's OK lah u are the customer and you have every right to buy just RM2 products and the cashier must serve you whether she buka puasa or not cos that's her job!

    ReplyDelete
  80. Alamak ex-jiran, really so hungry ya :D

    ReplyDelete
  81. 哎哟,你有你吃饭,佢有佢地守斋。。。你不如大大方方,你越唔好意思越令佢地尴尬!嘻嘻~~~

    ReplyDelete
  82. you are not fasting I am sure your muslin friends will understand

    your reader
    Leon Koh from singaBore
    http://hanleong.blogspot.com

    ReplyDelete
  83. hahaha, i actually bought drink and drinking while walking around bazaar. i think i am more bad than u. lol

    ReplyDelete
  84. you sound so bad lar my friend!

    ReplyDelete
  85. better stay at home during that time! lol! oh stay at the office!

    ReplyDelete
  86. next time bring a doggie bag and cover you face! lol!

    ReplyDelete
  87. The belt too long for u?? Ur waist so small 1 ar? haha~ how many inches? 26..27?

    ReplyDelete
  88. you need not to feel bad about it because it's their practice and for them it's important to follow...i know it feels kind of odd but that's how it is

    ReplyDelete
  89. hmmm, i don't think you need to feel bad about the belt.. the problem is that they can't help with what the customer wanted right?? you have the right dude..

    ReplyDelete
  90. haha, come to think about it, if you finish your sandwich quick and then left the place, you are doing good to give the seats to other people waiting also right?? :p

    ReplyDelete
  91. again, if she was there for her duty, then she has the responsibility to serve you by no doing her own things.. anyway, i do salute her for being that professional and dedicated though.. :)

    ReplyDelete
  92. @ Bengbeng:
    hahahaha, if i'm gonna do that then i will regard that not as fasting but as "loose weight diet" for me, kekekeke :p but again this is not good, as you tend to eat more when you break fast after starving for whole day..

    @ foongpc:
    #1: at the end, no choice i just get him to punch to more holes for me so that i can wear the belt.. as a result, i have additional 4 holes in total (included the 2 when i first bought)..
    #2: hahaha, yeah, i actually like Subway for the freshness.. true also lah, no need to feel bad, as i have the rights to eat while they choose to fast right??
    #3: hahaha, i actually wanted to let her finish eating, but then she's so dedicated to work that she keep looking around to see if there's any customer.. well, RM2 still money right?? though really unglam lah~~ :D

    ReplyDelete
  93. @ uLi.佑莉:
    yes woh, ex-jiran, very hungry and the sandwich really smells good in front of me leh..

    @ edward:
    哈哈, 所以最後我埋大大方方咁食囉, 食完就嗱嗱聲鬆人, 唔好霸住個位子, 等其他人可以入嚟食嘛.. 咁樣都OK啦係咪?? :p

    ReplyDelete
  94. @ Leon Koh:
    yeah, i guess they are used to seeing people eating greedily in front of them while they are fasting~~ :p

    @ goldflower86:
    hahaha, i think the same case here, we bought those nice food and just cannot resist eating them right?? anyway, i think they will understand that.. or maybe too hungry to even bother us?? :p

    ReplyDelete
  95. @ Big Boys Oven:
    haha, cannot lah, if stay at home or stay in office, i also hungry by that time they buka puasa.. hey, i actually wonder, all the buka puasa buffet you go, they start after the buka puasa time only right??

    @ Jessyca:
    haha, not my waist being small but the belt is really long enough for 40" lah.. wah, a man with 26-27" waist?? no way, that's too ugly lah, for lady still ok~~ :p

    ReplyDelete
  96. @ Ayie:
    yeah i guess so.. with that we even train them more on their resistant to food while they fast right?? haha.. anyway, i think they should have been immune seeing people eating in front of them, or too hungry to even care.. :D

    @ victor:
    #1: actually i didn't complain, and i also just ask them to punch two more holes after seeing him not able to open the buckle..
    #2: that's right!! that's what i thought, just finish eating and leave so that others would have a place to seat.. :)
    #3: true enough, she's very dedicated to work, showed her professionalism.. unlike some of them just take break fast as an excuse and do not even want to serve the customers..

    ReplyDelete
  97. hmm.a. i missed out so many post again ah? zz.. today i not working.. wahahaha

    ReplyDelete
  98. very got life leh.. Muahaha.. Life = waiting at proton service centre, using others wifi then WAIT for the car.. Fml

    ReplyDelete
  99. complete it to be 100 comments la..

    ReplyDelete
  100. @ Donna:
    wah, so good one?? not working on saturday?? really rare precious woh, hahahahahaha!! good lah, at least can do some personal stuff you won't have the time to do it on normal days mah.. ok ok, thanks for rounding my comments to 100 ah~~ :D

    ReplyDelete