設定貼子語言 Set language for posts :
中文
English
中英雙文 English & Chinese

21.04.2009 | 搾乾搾淨

今年依舊準時報稅, 但係驚覺需要繳交近一個月薪水嘅稅, 好鬼肉赤, 真係極唔願意click個submit button囉.. 年年都要交咁多, 我覺得一啲公益回報都冇, 樣樣嘢起價, 去到邊都話要畀錢!! 咁交稅嚟做咩啊?? 唔好同我講「莫問國家可以給你甚麼, 反問你可以給國家甚麼」, 呸!! 講真我絕對唔係個效忠國家嘅人, 我好現實架喎, 有付出當然希望回報嘛, 你以為係共產國益晒嗰一族人咩??

唯一可以安慰自己嘅係, 唔駛一次過嘔咁多錢出嚟, 每個月自動繳稅都有畀多咗, 稅收局爭我錢啊!! 速速磅唔好兩頭望!!
just did my income tax filing before the deadline as usual every year, but was shocked to find out that i have to pay tax close to one month my gross salary!! that is just too much, i was so reluctant to click the submit button actually.. why am i paying so much every year, and yet i didn't see any social benefit returns?? things are getting more expensive, fees and tolls everywhere we go, i just wonder what is the purpose of paying tax?? don't ever come to bulls**t me about "never ask what the country can give you, but ask what you can give the country", frankly i am never a patriotic person, but a realistic me would expect returns after i have paid something, this ain't a communist place and why do i have to give benefit to THOSE people??

the only thing i could think of the comfort myself is that, i don't have to come out with a whole lump of money one short, the monthly payment scheme actually pays more than i have to pay, and now the inland revenue board owes me money, quick quick pay me back my money!!
Rate this post:

48 comments:

  1. 每年都要交,每年都要吸。

    ReplyDelete
  2. Aiyo, at least your PCB is enough to cover la. I somemore have to pay extra ler!!!! SO GERAM!!!!

    ReplyDelete
  3. wow!! lucky i still can enjoy life ....wahahahhaa

    ReplyDelete
  4. so nice u still have some money to get back from the income tax ... :p

    ReplyDelete
  5. 还好有钱拿回。我是这样安慰自己的。
    臭政府!!!

    ReplyDelete
  6. Well, I try every legal trick in the book to make sure I pay the most minimum income tax! : )

    ReplyDelete
  7. 工钱高就是这样的

    每年给钱没有好处的
    什么都涨价啦
    什么经济问题都无法解决
    每天说去做,做到最后
    那些钱也是没了

    不死也没用

    ReplyDelete
  8. reminds me how nice it is to be a student when i work next time. LOL

    ReplyDelete
  9. hmmm, I guess it's a good sign you terlebih bayar, mean next time can pay less :p

    ReplyDelete
  10. haha.. i dont need to pay tax this year. yeahhhh....

    很想敲你的头,我不是女的,怎么叫我神奇女俠???
    再来敲一敲。。。醒了没?

    ReplyDelete
  11. IRB needs to pay me money! hehehe

    +Ant+

    ReplyDelete
  12. pay so much means your salary oso not little lo!

    ReplyDelete
  13. 那是你赚得多啊!PCB都不够扣,你一定是口袋满满的,哈哈!从事什么行业?allowance很重?

    ReplyDelete
  14. lol i dont know much about it..
    but i think im gonna do that soon when i start working.. haha.. =D

    ReplyDelete
  15. "唔吸干吸净,都誓不罢休"
    是政府的宗旨!认命啦~

    ReplyDelete
  16. Reply: i guess it's related to your HTML code.. i've experienced it before.. and i did some modification to the code.. probably it's because you're using a template that doesn't connect with the Blogger settings..

    ReplyDelete
  17. I get back 600+ kekekekekekeke

    ReplyDelete
  18. Yeah, the schedular tax helps to spread out the 'pain', eh? LOL!

    ReplyDelete
  19. 唔系个个都有资格报税架~证明你高人一等啦!迷当做贡献下社会咯!

    ReplyDelete
  20. thank god we r not working! no need to think abt income tax! xD

    ReplyDelete
  21. 你的税要你一个月的工钱,那你的工钱也不少哦!!!

    ReplyDelete
  22. 海市蜃樓:
    對囉, 交了又要再交, 吸了又要再吸, 沒完沒了..

    K|E|E|N|Y|E|E:
    yeah, that's why i said the only thing to comfort myself is that i've paid more through PCB and they now owe me money instead!!

    fufu:
    hmmmm, i can see that you are always enjoying your life lor no doubt.. but that couldn't be forever woh, hahaha!! :p

    TZ:
    hehehe, TZ has to pay a very big amount of tax because he has earned a lot from uganda!!

    bluesky:
    在沒有得反抗的情況之下, 我們這些小市民就只能夠從芝麻綠荳中儘量尋找安慰囉.. 悲!!

    ReplyDelete
  23. foongpc:
    hmmm, i have tried my best to include every exemption i can.. hmmm, i should consult you beforehand before submitting next year then.. hehe :p

    That My Goal:
    我的工錢沒有高, 是廉價勞工!! 對囉, 每年給那麼多錢, 都到哪裡去了?? 都到那些人的口袋裡面去了!!! :(

    Medie007:
    boy, i gotta tell you the truth - being a student is always the most happy thing in the world.. you'd know this soon~~

    JL:
    errr, i don't think i can pay less next time.. and i don't want to pay less, paying less means i earn less woh.. perhaps earn more but paying less tax?? how about that?? hehehehe :p

    ReplyDelete
  24. Wois:
    how come you don't need to pay tax this year??? so unfair!!! OMG, 你不是女人?? 哈哈, 我還一路以為是呢, 因為你的blog叫Venus, 呵呵!! 歹勢歹勢, 看清楚你的profile的確是jantan一個, 抱歉抱歉, 帥哥我現在立刻改口!! :p

    Anton:
    hehe, IRB has to pay me money too!! isn't that feeling good?? muaaahahahaha :D

    bluesole:
    aiyoh, i am cheap labour, my salary is very little only, and yet forcing me to pay so much tax!! haiz~~~ :(

    Kai and Baobei:
    哪裡有啦, 多你的頭, 賺那雞碎那麼多卻要人家給那麼多稅!! PCB有給多了, 所以我是廉價勞工一個哦~~~ 呵呵!! :p

    ReplyDelete
  25. kenwooi.com:
    enjoy your student life as much as you can.. sooner or later you are going to miss those time.. don't think about working so much yet, hehe :p

    chrisiew:
    我簡直就係要舉起雙手雙腳支持你呢一個評論啊!! 黑山老妖, 要吸干先肯罷休!! 哈哈~~ :D

    kenwooi.com:
    hmmmm, your explanation is very techy leh, hahaha, i'm using template from Blogger woh, how could it not connected leh?? haiz, nvm laa, just minor problem only.. thanks for looking into this.. :)

    BB:
    orrr, got money already, i also want~~ hehehe :p

    ReplyDelete
  26. HappySurfer:
    i kind of agree to that also, spread the "pain" every month, but in a sense i gotta suffer the "pain" every month too.. haha this is so PMS!!! :p

    Rebecca Kheng:
    我唔介意做高人一等, 但係要做得有價值有適當回報咁先得架嘛, 而家感覺就好似將啲錢揼入鹹水海咁囉, 你明唔明??

    Queen B:
    hmmmm, sooner or later you will be worrying and complaining about the income tax also.. hahahahaha!! :D

    凯文@〉〉-------世界奇观:
    沒有喇, 是我的工錢低, 給的稅卻很多.. 唉, 想到也真的沒有心情了~~ :p

    ReplyDelete
  27. 看报纸说很多国人都赶在最后一分钟才去,真的让人头痛!

    ReplyDelete
  28. 回复你:对啊!换成是我,我也那么愿意做!哈哈……^^

    ReplyDelete
  29. 我零收入,你还要我还tax,真过分。。。!!!

    Venus只是blog的名而已,又不是我的名。唉!!!

    ReplyDelete
  30. 我今年第一报呢~还好也不多。

    ReplyDelete
  31. 是那么不公平的啦,辛苦赚来的钱又要倒回出来,会有不甘心的 :P 再努力赚过咯,不然就走税,哈哈哈!

    ReplyDelete
  32. 穷光蛋市长:
    每一年都是這樣的啦, 馬來西亞人last minute的心態你又不是不知道.. 每次弄到LHDN大癱瘓, 很好笑!!
    再回覆: 天下父母心啊, 這是人的本性啊, 哈哈!!

    Wois:
    呵呵, 帥哥你是從事哪一行啊?? 沒有收入, 那LHDN有沒有欠你錢呢?? 不好意思喇, 我才疏學淺, 之前誤會你是妹妹不好意思囉, 呵呵!! 現在已經糾正了啦, 大帥哥~~ :p

    Chris Chia:
    第一年報應該不會太多喇, 遲點啦, 遲點你就會越報越多的, 到時肯定會心痛囉.. :)

    Kai and Baobei:
    哎唷, 不要講[走稅]這字眼, 那是不合法的哦, 要說就說儘量找可以扣除稅收的途徑, 哈哈!! 明年我一定要這樣做囉, 要不然真的好像把錢丟進海中, 石沉大海.. :(

    ReplyDelete
  33. Wah !!!! Close to a month !!!! Pay must be very high :)

    ReplyDelete
  34. 我没有‘走’,‘跑’而已,哈哈哈!明年我要当contractor,不要当permanent了,方便‘跑’,哈哈哈哈!

    ReplyDelete
  35. haiya the more tax u have to pay means the higher ur income lor :p yeah its a heartache, but it feels good when we manage to squeeze back some money from IRB kekeee.

    ReplyDelete
  36. Now you know why I was fuming & screaming coz i never collected enough claims receipts to redeem. After adding computer, insurance and etc, still so much like you - 1 Bulan Gaji. I learnt something new this year. We can actually share book, petrol and computer receipts! Okay Thamby, next year we will exchange la!

    ReplyDelete
  37. sbanboy:
    aiyaa, because my salary is low, and i gotta pay a lot, that's why relatively it's close to one month of my salary lor~~ :p

    Kai and Baobei:
    hmmmm, 有一點道理哦.. 不過做contract就少了EPF喎, 你要看哪個比較多, 然後才決定要contract還是permanent囉.. 你肯定是一個高收入的人囉我覺得~~

    the happy go lucky one:
    yeah, am trying to pay less with as much exemption i can put in, but still cannot run away from the fate that i need to throw huge money into the "salted water sea", hahaha.. yeah!! IRB still owes me money!!! :p

    Twilight Zone:
    arumugam granny, it's because you are very highly paid maa, that's why paying so much tax lor.. petrol can claim one meh?? how to?? maybe next year granny go open a company, then can declare losses and run away from paying tax, hehehehe!! :p

    ReplyDelete
  38. LHDN quite efficient, i have got back my extra pay money, on last week.

    ReplyDelete
  39. EPF那里有点不舍得,如果情况允许会放弃。你的头,赚得多就不必那么烦啦,生活艰难啊 ~

    ReplyDelete
  40. Chin Weng 茶先生:
    wow, so fast, but when did you submitted your file?? have to measure the turn-around time leh.. anyway, they have improved their processing a lot with the new system..

    Kai and Baobei:
    哈哈, 手掌是肉, 手背也是肉, 就是要看那邊比較多肉囉, 呵呵!! 你賺得少?? 哼, 轉得少可以去日本賞櫻?? :p

    ReplyDelete
  41. 那是我们省钱嘛,省久了就一次过用完咯 ;)

    ReplyDelete
  42. 是"黑山老妖s"才对,因为他们是一群的~
    嘻嘻..

    ReplyDelete
  43. @SK
    Yeah that's what I mean, earn more but pay less keke :p

    ReplyDelete
  44. Kai and Baobei:
    呵呵, 我是省了10年才有得去那麼一次的歐洲遊哦, 並不是像你儲錢那麼容易的.. :p

    chrisiew:
    哈哈, 咁都得?? 不如咁啦, 中文應該話係"黑山老妖們", 馬來文應該係"黑山老妖-黑山老妖".. 點睇?? :p

    JL:
    haha, am working very hard towards this now.. earn more but pay less, hahaha!! :D

    ReplyDelete
  45. 大家生活都辛苦,我们一起努力吧!:)人生真的很无奈 ... (-_-) 不过不会自杀啦,辛苦是值得的咯。together存钱啦 ;)

    ReplyDelete
  46. Kai and Baobei:
    突然間來個"人生真的很無奈", 把我嚇了一跳, 哈哈!! 對囉, 除了要存錢, 也不要把自己的血汗錢隨便丟進鹹水海哦, 記得要"走X"喇明年~~ :p

    ReplyDelete
  47. 我每年都在找门路可以多扣税,可惜还没有找到!

    ReplyDelete
  48. 慧沁 Wai Sum:
    嘩, 你生了三件都還找不到扣稅的門路?? 嘩嘩嘩, 那肯定兩公婆賺不少啦~~ :p

    ReplyDelete