設定貼子語言 Set language for posts :
中文
English
中英雙文 English & Chinese

11.06.2010 | 標誌游戲

話咁快又週末喇!! 今日冇乜嘢寫, 週末都唔想折磨你眼力, 就淨係同大家玩呢個認標誌游戲啦.. 玩法非常簡單, 於標誌下空格填上你嘅答案, 然後按標誌檢查, 綠色表示正確, 紅色表示錯誤.. 如果需要提示, 請將鼠標置標誌上.. 祝大家週末愉快~~ :)

it's weekend again!! nothing special to write about for today and don't feel like torturing your eyes, so let's just play this logo game.. it's simple, just type your answer in the box under each logo, then click on the logo to verify your answer, green means bingo, red means uh-uh.. if you need hints, just roll your mouse pointer over the logo itself.. happy weekend everyone~~ :)
powered by [SK]'s javascripts

Rate this post:

82 comments:

  1. i play later. lol! got work to do now.

    ReplyDelete
  2. eh am d 1st one aye!! hahaha! =D

    ReplyDelete
  3. #1 - Sony

    #4 (from the left to right) - Swiss Army?

    ReplyDelete
  4. 我只是对了4题
    普通人会对的那4题
    S.E
    Staxxxx
    Paraxxxxx
    Axxxx

    ReplyDelete
  5. Interesting game! Managed to get 5 correct only :P

    ReplyDelete
  6. 乜Boeing既標誌係咁既咩?

    ReplyDelete
  7. 有啲公司唔係馬來西亞人所熟悉既。。。

    ReplyDelete
  8. DK我識,因為我係書蟲 *shy*

    ReplyDelete
  9. I only know Sony Ericsson and playstation XD

    ReplyDelete
  10. 天鵝果個記得係文具公司,但記不起名啦。。。

    ReplyDelete
  11. wah.. this nice interactive game. how to do it?

    ReplyDelete
  12. I can only answer half of it. :p

    ReplyDelete
  13. 我只会第一个,哈哈

    因为我用着那家公司的电话

    ReplyDelete
  14. i know Sony Ericson only.. =.=

    ReplyDelete
  15. after view the answers, then i realize i know adobe, bridgestone, stabilo, playstation.. =..=

    ReplyDelete
  16. eh... i did once leh.. in excel one..
    that time i answer almost all left a few only

    ReplyDelete
  17. with the google help ofcoz..
    i just describe the logo like "batman logo"
    =.=", then see what pops out..

    ReplyDelete
  18. but last last give up already, because google couldn't help already!!

    ReplyDelete
  19. and i lost the file...

    ReplyDelete
  20. ask me re-do sure i cannot fill in what i have already filled before.. =.=

    ReplyDelete
  21. haihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.. so sien.. T__T

    ReplyDelete
  22. MWAHAHA i only answer corret 2 which are sony ericsson and stabilo. LOL!

    ReplyDelete
  23. 你越来越有创意了!!继续支持你的blog!

    ReplyDelete
  24. 笨笨的我,才会3题,剩的好像都没看过,哈哈!!

    ReplyDelete
  25. 这个我有200个的!!很有趣!!!考大家平时对那些logo的记忆力。不错^^

    ReplyDelete
  26. 我只會3個。。。ps, sony ericsson 和 stabilo

    ReplyDelete
  27. Damn! I am poor at this! Only know Sony Ericsson (cos using Sony Ericsson phone previously), Pringles, Rolex, Stabilo,Paramount and Volkswagen! Although I didn't get Volkswagen correct cos didn't know how to spell it!! : )

    ReplyDelete
  28. hahahahaahah cannot cheat one meh chehhhhhhhhhhh i tot want to directly go click the answer...but cannot wor...chehhhhhh.....many i duno leh 1st row last 2, 2nd row 1st 2, their row all, and final row 1st one hahaaahah....so char hor..

    ReplyDelete
  29. 你偷懶, 不寫文章。

    ReplyDelete
  30. i only got one correct---- BP
    :p

    ReplyDelete
  31. Alamak 5/16

    S Eric**on
    Ad**e
    A*D
    Brid***tone
    Vol**wa***

    Two favorites knew the product very well but just cant recall the brand name.."potato chip"/P**ng*** and "Swan color pencils"/St**ilo..hahaha Great game tQ.

    ReplyDelete
  32. 我识七题啫。。。算及格喇嘛?哈哈~~~

    乜你冇嘢寫吖?不如写下世界杯囉!包你可以初一写到十五!哈哈哈~~~又或者你啲感情世界,相信唔止单身汉,我哋个个都好要兴趣知喎!嘻嘻~~~

    ReplyDelete
  33. Happy weekend to you too. My eyes blur sotong liao from all the logo

    ReplyDelete
  34. eh.. eh.. u change your code!!!

    ReplyDelete
  35. but today, i know more than yesterday w/o cheat one..
    the potato kerepek, the double V car, and the "cross"
    muahahaha...
    the crown one, i answer "crown" wtf..

    ReplyDelete
  36. Caroline Ng May Ling:
    haha, only 2 correct?? i would thot you know somemore?? kekekekeke~~ :p

    Mei Teng:
    errr, not really swiss army.. just try at least 5, and then click on the "Show Answers" button..

    imyuyu:
    哈哈, 有4題也不錯了, 其實很多logo都似曾相識, 就是說不出名字來~~

    ReplyDelete
  37. iamthewitch:
    wow, you got 5 correct answers?? actually consider not bad at all already woh.. :)

    khengsiong:
    係啊, 嗰個係Boeing嘅logo.. 我個blog係國際性架嘛, 唔可以放晒全部馬來西亞品牌嘅.. 有啲難度好玩啲~~ DK我覺得有啲難, 所以用其他比較容易嘅代替, 畀人有多啲成就感咁話囉~~ :p

    ReplyDelete
  38. Kelvin:
    hahaha, guess everyone can get Sony Ericsson correct huh?? that's why i put that as the 1st one~~

    Isley Chang~:
    yeah, just suddenly pop up in my mind to do this.. i used some javascripts to do this, interesting eih?? :)

    Tekkaus:
    wow, can get half of it correct is already very well done bro.. i guess a lot of readers can only get less than 5 correct leh..

    ReplyDelete
  39. Chi Leong:
    哈哈, SE果然是深入民心啊, 每個人都一定答對這一個的, 所以我放在第一個給大家一個start囉.. :)

    Donna:
    yalor, actually those are common brands we've seen before, just suddenly cannot remember the name only.. eih, i got two excel, part 1 is 100 question part 2 is 200 question.. part 1 i can answer almost all, but part 2 can only answer half of it lor.. i still got the excel woh, i send to you lah, hahahaha!! this game i extracted some logos from part 2 also one.. google cannot help much lah, cos some logo very difficult to describe one mah..

    ReplyDelete
  40. 发白日梦^^:
    哈哈, 謝謝你的支持.. 是應為沒有東西好寫, 突然想到這個東西, 就立刻著手了.. 謝謝支持哦~~ :)

    MH POON:
    hey friend, you are GENIUS lor.. you reminded me of you school time, very good general knowledge :p

    孤傲的王子:
    其實不能夠說笨喇.. 很多都是看過的品牌, 只是一時記不起罷了.. 你看完所有答案之後, 肯定會"哦, 原來.."的, 哈哈~~ :D

    ReplyDelete
  41. ~珊姑娘~:
    我也有這個excel, 有兩份的.. 第一份是100題, 第二份才是200題的.. 很好玩, 也很有挑戰性囉.. :)

    thomas:
    哈哈, 不錯了喇, 其實其他你應該也有看過, 只是一時記不起來罷了.. :)

    foongpc:
    not bad at all, you got almost half of them.. a lot of people can't even get more than 5 correct.. actually the 1st version is even more difficult, i saw the response and replaced a few with simpler ones.. :p

    ReplyDelete
  42. BB_hwiyee:
    哈哈, 那麼多圖畫看到你眼花?? 那下次寫文字好了~~ ﹕

    manglish:
    hehehe, initially i didn't put the control one.. but then later i decided to get everyone to at least attempt 5 questions first.. no need to be correct one, just attempt any 5, then you'll be able to reveal all the answers liao.. aiyah, actually you know those logo, just that you can't name them within split seconds only..

    ReplyDelete
  43. Ayie:
    you have a happy weekend too.. and enjoying your "Roast Chicken" too?? :p

    单身汉:
    不寫文章就叫偷懶咩?? 你不知道要寫這個游戲, 其實更加的需要下功夫和花時間哩..

    Wois:
    huh?? what?? only BP correct?? i thot everyone would have answered Sony Ericsson correctly woh, hahahaha!! :D

    ReplyDelete
  44. Bananazஇ:
    eih, 5 is consider good already, normally the statistics above shows majority cannot have more than 5 correct leh.. haha, i gotta admit those logos look familiar but just can't name them within split seconds right?? so you've tried more than 5, you can click on the "Show Answers" button to reveal all the answers woh.. or you still want to keep on trying??

    edward:
    嘩, 識得七題咁多啊, 算係唔錯架喇, 好多人連五題都冇架.. 世界杯?? 初一寫到十五?? 你睇唔厭我都寫到悶啦.. 感情世界, 我唔係你, 唔會寫到咁露骨嘅, 呵呵!! 就由單身漢繼續做你情感嘅支持者啦~~ :p

    ReplyDelete
  45. smallkucing:
    haha, mamarazzi eyes blur, then can ask small kucing to guess the logos lor, who knows he will be even better?? hehe~~ :p

    Donna:
    yalah, because of the response yesterday, i took down a few more difficult ones and change to simple one lor, or else everyone won't feel motivated if all also not correct mah, right?? hehe.. aiyoh, potato man, double v car, cross ball, i also know how to say like this lah, but then what are their brand names?? muahahaha..

    ReplyDelete
  46. Ehemmm....not easy at all leh...

    ReplyDelete
  47. Got Money logo? Can stick on my car lor.....good when buying toto!LOL!

    ReplyDelete
  48. oh this is so fun lemme try

    ReplyDelete
  49. here we go..... is wrong spelling is wrong... yikes not that good in spelling... ok let see what my score is

    ReplyDelete
  50. i got 7 correct answers... haha not bad....
    i misspelled Sony Ericsson (i type Sony ericson) and Playstation (play station)

    so regardless with the spelling i got 10 huwahahahaha

    ReplyDelete
  51. so funny i thought the "W" logo is a logo for "wordpress" LOL

    ReplyDelete
  52. oh everyday you show us a new "html scripting" huh... so techie

    ReplyDelete
  53. have a great saturday night SK.... Happy blogging

    ReplyDelete
  54. i know one ok!!
    double V is volkswa*en
    potato man is Pring*es
    cross one is the printer i am using Xero*

    muahahaha.. i know one!!

    eh, uncle, the yellow thingy, i really dunno is what leh.. =.=

    ReplyDelete
  55. i meant the spongebob.. not one of these logos.. =.=

    ReplyDelete
  56. happy weekend to you too.

    heehehee lucky i spot some corrects hehehe

    ReplyDelete
  57. the bat logo, i never notice it is bacardi... hehehee just drink without play so much notice on it... maybe derunk oledi

    ReplyDelete
  58. uLi.佑莉:
    no lah, actually not difficult, i'm sure you've seen those logos but maybe just cannot figure out suddenly only..

    peteformation:
    haha, no in this blog woh, maybe you can just go google yourself loh.. hehe~ :p

    ReplyDelete
  59. bluedreamer27:
    haha, of course must also name right and get the spelling right, the scripting is not so intelligent to excuse you for the spelling mistake right?? haha.. wow, actually it's very good you can get 7 exact answer plus three spelling mistakes, that's cool man!! that W logo is so famous, Volkswagen you cna't recognise?? yeah, trying to have some creative scripting to make this blog more interesting.. AMD is computer processor brand (like intel), you never heard of it?? you have a great day too~~ :)

    天王之子:
    甚麼東西那麼得意啊?? 呵呵~~ :p

    ReplyDelete
  60. Donna:
    ok lah ok lah, i just pretend i don't know you click on the "Show Answer" button lor, very good lah then you got like 10 correct answers?? aih, you ulu kampung lah, spongebob you also dunno what is that, i thot that pencil case got written his name there?? hahahaha.. :D

    CH Voon:
    hey, long time no see woh, where have you been?? haha, so how many correct answers did you manage to get?? haha, i think many of those logos you seen before, just out of a sudden want you to name them it's a bit difficult lah.. haiz, sunday night already, tomorrow need to work, sien lah~~ :(

    ReplyDelete
  61. 我很笨呀! >_<'
    才猜对3个而已!!
    你全部都会吗?

    >> [SK]
    哗!没想到你是百分百的双子座哦!
    是不是很花心、爱新鲜感?哈哈! ;D

    ReplyDelete
  62. hey, this is something interesting!! never know you can do this in a blog post!! amazing, so you did some javascripts??

    ReplyDelete
  63. hmmm, this game is not that easy afterall.. only got like 10 correct, others looks familiar, but just could remember out of a sudden..

    ReplyDelete
  64. that is Boeing's logo?? hmm, i have not seen this before, while others when answers are shown, i was like "aaahh, that..", haha ;p

    ReplyDelete
  65. Sifu this is ONE Huge project to do the scripteasing how long it took you? Interesting can do it in a box thingy am having problem even with two pixz haha..tQ Cool..

    ReplyDelete
  66. hi Sk... got your answers already.. thanks..love your answers... will post it on the exact date. and advance happy birthday by the way

    ReplyDelete
  67. Ashley:
    呵呵, 沒有笨喇, 不要這樣說自己, 一時三刻真的很難記起來的.. 題目是我出的, 我當然全都會啦, 呵呵!! 對啊, 我是百份百的雙子座, 原來是花心的性格啊?? 哈哈~~ :p

    victor:
    yeah, this is another post powered by my javascripts, interesting eih?? haha, a little proud of myself actually *blush* yeah, i agree with you, i think those logos are quite common, just that it's a bit tough to remember them out of a sudden.. and you are very good indeed, you score 10 correct answers!! bravo to you~~ :)

    ReplyDelete
  68. Bananazஇ:
    errr, not really a HUGE project lah.. the scripting is also quite straight forward, just need to loop through the 16 logos only.. oh, the box is those normal textbox you have in the webpage lor, nothing special and new lah.. so, you want to learn to do this also?? hehe~~ :p

    bluedreamer27:
    hehe, thank you very much!! looking forward to it, kind of funny it will be i guess, to see myself interviewed like a celebrity in your blog, hahahaha~~:D anyway, thanks for featuring my blog in your IBOTM.. :)

    ReplyDelete
  69. My weekend was fun.... sleepy liaw

    ReplyDelete
  70. ya.. after that then i realize the pencil box also got the yellow name.. =.="

    ReplyDelete
  71. >>
    哈哈!难道你不知道双子座的人很多心,
    可以同一时间做几件事吗?!;D

    ReplyDelete
  72. Ghosty Nana:
    oh really?? how great was your weekend?? you didn't blog it out, but instead you blogged about the weirdo thing?? :p

    Donna:
    hahahaha, you so luku langsat one?? the name big big on the pencil case you also cannot see ah?? haiyoh, OT too much already is it?? :D

    Ashley:
    哈哈, 我真的不知道, 對星座沒有研究啊.. 同一時間做幾件事, 是多心嘛?? 還是叫做multi-tasking?? 呵呵~~

    ReplyDelete
  73. very great. so many interesting to blog about that weekend, but have to try not to write it as a boring diary, scratching my head now.

    ReplyDelete
  74. haha, yeah, you should feel proud of yourself to make the post so creative and interesting by using scripts!! i give you a two thumbs up, hohohoho :o

    ReplyDelete
  75. Ghosty Nana:
    glad to hear that.. haha, if things are great then i don't think you'd be able to make the post boring right?? hmmm, try some of those scripting maybe?? :p

    victor:
    yeah, but to a certain extent i cannot always make use of the scriptings, else readers will get bored or won't appreciate them already, hahahaha!! have to constantly think of creative ways to present my blog~~ :p

    ReplyDelete