設定貼子語言 Set language for posts :
中文
English
中英雙文 English & Chinese

11.12.2006 | 閱讀=耐性??

好欣賞個D可以拎住本幾吋厚既書黎慢慢閱讀既人.. 見到佢地好投入咁目光掃射, 一頁一頁咁翻過去, 唔使幾日時間就可以睇晒成本書, 跟住露出好enjoy好有成就感既樣.. 覺得佢地好得啊.. 因為我從來都未有咁個耐性去慢慢欣賞一本幾吋厚既書, 甚至連一本長篇漫畫公仔書我都永遠唔會睇完.. 或者我對閱讀從來不感興趣呱?? 又或者讀左咁多年書而產生恐懼?? 哈哈.. 不過咧, 記得以前讀書每年D老師都一定會出個「我的嗜好」作文題, 我又偏偏寫閱讀噃?? 我諗個時候來來去去都應該唔係閱讀就係劃畫架啦.. 哈哈..

3 comments:

  1. :D i think i have only picked up this habit after i have come to netherlands... basically there is not much life here :D

    ReplyDelete
  2. reading is a good habit.. at least you enjoy doing it to kill some of your so-called no-life time.. haha!!

    ReplyDelete
  3. well.. i really have no interest in books though.. she read Devils Wear Prada?? OMG, i almost cannot finish the whole movie even..

    ReplyDelete